Modern Commerce rozpoczyna kolejny etap przejęcia Moliera2

143
mat. prasowe

Modern Commerce, notowana na NewConnect grupa e-commerce związana z dobrami luksusowymi, rozpoczyna kolejny etap przejęcia właściciela marki Moliera2.com – IT Fashion Polska Group & Partners Sp. z o.o. Giełdowa spółka opublikowała Memorandum Informacyjne, które stanowi wstęp do przeprowadzenia oferty akcji uchwalonej w dniu 21 czerwca br. podczas Walnego Zgromadzenia Modern Commerce. Celem tej oferty jest pozyskanie środków na sfinansowanie transakcji przejęcia. Właściciel marki Moliera2.com osiągnął w ciągu pierwszych 5 miesięcy 2021 r. 39,0 mln zł przychodów, co oznacza wzrost o 35,6 proc. r/r. 

– Początek roku jest bardzo dobry dla marki Moliera2.com, która już niedługo dołączy do naszej Grupy. Dynamiczny wzrost odnotowały przychody Moliera2.com, a marżowość jest zgodna z naszymi założeniami. Wierzymy, że dzięki transakcji i oczekiwanym synergiom będziemy kontynuować dynamiczny wzrost w kolejnych okresach. – komentuje Maciej Tygielski, członek zarządu Modern Commerce.

>>> Czytaj więcej: Właściciele Moliera2 sprzedają biznes za 100 mln

Zgodnie ze strategią rozwoju na lata 2021-2024, Modern Commerce zamierza osiągnąć wiodącą pozycję na rynku sprzedaży dóbr luksusowych online oraz wykorzystać korzyści skali i synergii pomiędzy platformami. W 2021 r. celem jest osiągniecie 128 mln zł przychodów (dane proforma) oraz 8 mln zł zysku EBITDA. Dzięki realizacji strategii w 2024 r. skonsolidowane przychody mają osiągnąć 260 mln zł, a wynik EBITDA blisko 30 mln zł. Jednym z głównych założeń strategii jest realizacja przejęcia właściciela marki Moliera2.com.

– W ciągu kilku tygodni chcemy przeprowadzić proces oferty publicznej akcji, a pozyskane z niej środki przeznaczymy na przejecie właściciela sklepu i tak rozpoznawalnego brandu, jak Moliera2.com. Naszym celem jest zbudowanie wyjątkowego ekosystemu firm e-commerce działających w obszarze dóbr luksusowych i marek premium. Dzięki konsolidacji komplementarnych platform liczymy na wydłużenie cyklu życia produktów, wykorzystanie potencjału marketingowego oraz synergii logistyczno-operacyjnych.– dodaje Maciej Tygielski.

Zgodnie z umową inwestycyjną, Modern Commerce przejmie 100 proc. udziałów spółki IT Fashion Polska Group & Partners Sp. z o.o., właściciela marki Moliera2.com za 100 mln zł. Równolegle zostaną przejęte pozostałe udziały należącej do Grupy spółki Mamissima z ekskluzywnymi produktami dla dzieci. Memorandum Informacyjne dostępne jest na stronie internetowej Spółki: >> LINK <<

Analitycy Domu Maklerskiego Banku Ochrony Środowiska wydali raport analityczny dotyczący spółki Modern Commerce oraz planowanej transakcji i perspektyw Grupy. Podkreślili w nim, że:

  • Moliera2 jest jednym z najbardziej ekskluzywnych krajowych detalistów, który przyciąga klientów zdywersyfikowaną ofertą oraz obecnością w kanałach zarówno offline (7 butików), jak i online. 
  • Ponad dziesięcioletnia obecność Moliera2 w segmencie online owocuje dobrą pozycją marketingową wśród krajowych detalistów w segmencie luksusowym.
  • Grupa powinna być beneficjentem konwergencji zachowań Polaków w kierunku obserwowanych w UE, a co za tym idzie, należy spodziewać się rosnącego zainteresowania dobrami z wyższej półki cenowej.

Analitycy wycenili całą grupę Modern Commerce, po przejęciu Moliera2, w przedziale 195 – 300 mln zł w wycenie metodą DCF FCFF oraz 130 – 296 mln zł w wycenie metodą porównawczą. Raport dostępny jest na stronie: >> LINK << 

>>> Przeczytaj również: Co łączy Bottegę Venetę i Balenciagę? – o tym, dlaczego marki opuszczają social media