W 2023 roku sprzedaż kosmetycznych marek gwiazd przekroczyła 1 miliard dolarów. Czy popularność tego segmentu ma jeszcze szansę rosnąć? Przyglądamy się prognozom i sprawdzamy, kto planuje wystartować z nową marką w kolejnych miesiącach.
Fenty Beauty, Rhode, Kylie Cosmetics, Rare Beauty – to zaledwie niewielka część popularnych marek gwiazd, które w ciągu ostatnich lat zalały rynek kosmetyczny. Na produkty do makijażu stawiają piosenkarki, influencerki czy nawet aktorzy. Kiedy wydawałoby się, że rynek jest już wystarczająco nasycony, media obiega informacja o kolejnej nadchodzącej premierze.
Firma prognozującą trendy – NIQ przyjrzała się bliżej temu sektorowi, szacując wartość marek kosmetycznych w 2023 na ponad 1 miliard dolarów. Sprzedaż kosmetycznych marek gwiazd wzrosła o 58 proc. w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. To znaczący wzrost w porównaniu do kategorii urody ogółem, która w tym samym okresie wzrosła o „jedyne” 11 proc.
Kosmetyki marek gwiazd kupuje niemal 21 milionów amerykańskich gospodarstw domowych. To prawie 22 proc. więcej niż w roku ubiegłym – wskazuje NIQ. Stwierdzono, że największymi nabywcami kosmetyków wśród celebrytów w regionie są osoby z „dużych, młodych, zróżnicowanych gospodarstw domowych o wyższych dochodach”, które wydają rocznie na produkty kosmetyczne i produkty do pielęgnacji ciała więcej niż przeciętny konsument.
Mimo imponującego wzrostu, na rynku pojawiają się pierwsze oznaki zmęczenia konsumentów. Niektóre marki, jak np. Twentynine Palms Jareda Leto, borykają się z problemami i mogą zostać zamknięte. Kluczem do dalszego sukcesu marek celebryckich będzie autentyczność i inkluzywność. Konsumenci coraz bardziej zwracają uwagę na wartości i misję marki, a także na to, czy produkty są dostępne dla różnych typów urody.
Co przyniesie rok 2024? Choć – jak wskazuje NIQ – nadchodząca liczba premier marek gwiazd zaczęła spadać (w porównaniu ze szczytami odnotowanymi w 2021 r. (19 premier) i 2022 r. (18 premier)), rynek nadal jest gotowy na kolejne wzrosty. Jakie premiery przed nami?
Przeczytaj również: Które marki urodowe gwiazd przynoszą im najwięcej zysków?
Beyoncé: Cécred
Beyoncé wprowadza na rynek Cécred – innowacyjną linię produktów do pielęgnacji włosów, która ma zrewolucjonizować tę branżę. Inspirowana osobistymi doświadczeniami gwiazdy i różnorodnymi tradycjami pielęgnacyjnymi z całego świata, Cécred oferuje kompleksowe odżywienie, wzmocnienie i luksusową pielęgnację dla różnych typów i tekstur włosów.
Kolekcja składa się z ośmiu starannie opracowanych produktów, które oczyszczają, odżywiają i widocznie regenerują włosy. Bogate formuły, inspirowane rytuałami pielęgnacyjnymi z różnych zakątków globu, zawierają mieszankę cennych składników, olejów, miodu i fermentowanej wody ryżowej.
Cécred to nie tylko innowacja, ale również celebracja różnorodności i inkluzywności. Beyoncé, angażując się w promowanie różnorodnych tekstur włosów i wspieranie fryzjerów, nawiązała współpracę z fundacją BeyGOOD. W ramach tej współpracy fundusz BeyGOOD x Cécred będzie corocznie przekazywał pół miliona dolarów na stypendia dla szkół kosmetycznych i dotacje dla salonów fryzjerskich.
Bella Hadid: Orebella
Choć oficjalne informacje na temat Orebelli, nowej marki Belli Hadid, są nikłe, fani modelki już teraz snują domysły na temat jej oferty. Analiza zgłoszenia znaku towarowego ujawnia szeroki wachlarz potencjalnych produktów.
Orebella może zaoferować:
- Perfumy
- Pachnące kosmetyki do ciała i włosów: balsamy, olejki, szampony, odżywki i kremy do stylizacji
- Aromatyczne artykuły do domu: dyfuzory z trzciną i kadzidła
Wszystko wskazuje na to, że Orebella skupi się na pielęgnacji i aroma terapii, oferując produkty do kompleksowego dbania o urodę i tworzenia relaksującej atmosfery w domu. Marka Hadid budzi ogromne zainteresowanie, a jej debiut na rynku z pewnością będzie szeroko komentowany. Pozostaje nam czekać na oficjalne informacje o ofercie Orebelli i jej premierze. A ta już 2 maja 2024 roku.
Lionel Messi: Messi Fragrance
Argentyński piłkarz Lionel Messi zaprezentował swoją tytułową markę perfum, Messi Fragrance, podczas styczniowego wydarzenia Cosmoprof North America w Las Vegas. Messi stworzył zapach wraz z licencjobiorcą Game On Product Group, która będzie go dystrybuować na całym świecie. Produkt trafi na sklepowe półki pod koniec 2024 roku.
Zdjęcie główne: mat. prasowe Cécred
Przeczytaj również: Te brandy warto znać. Najpopularniejsze marki polskich gwiazd