Miinto, jedna z największych platform sprzedażowych w Europie, przejmuje kontrolę nad Showroom.pl i tym samym staje się jednym z największych graczy na polskim rynku modowym.
Miinto kontynuuje agresywną ekspansję na rynku europejskim, powiększając swoje portfolio o polski marketplace Showroom.pl, skupiający polskich projektantów. Miinto od 10 lat nieprzerwanie przełamuje utarte ścieżki w e-commerce, scentralizowaną dystrybucję i zamrożoną w stanach magazynowych gotówkę. Zamiast tego, skrupulatnie wybrane butiki multibrandowe łączą swoje oferty w jednym miejscu i skutecznie docierają do milionów klientów. Z dniem 5 marca Miinto powiększyło swoje portfolio partnerów o 600 projektantów.
Polska jest niezwykle ekscytującym rynkiem, gdzie zakupy online rosną w siłę. W szczególności moda jest tu najmocniejszą kategorią, w której spodziewany obrót w tym roku wynosi 2,75 miliarda euro. Od pewnego czasu obserwowaliśmy rozwój platformy Showroom.pl, będąc pod ogromnym wrażeniem pozycji, jaką zdobył jej założyciel – Michał Juda wraz ze współpracownikami. Doskonale poradzili sobie ze zrzeszeniem najlepszych lokalnych marek i projektantów, jednocześnie inspirując Polaków do rozpoczęcia przygody z zakupami online – wyznał Konrad Kierklo, CEO Miinto.
Po połączeniu obydwu platform, polscy klienci zyskają dostęp do wielu skandynawskich oraz międzynarodowych marek modowych z oferty Miinto:
– Polacy kochają lokalnych polskich projektantów, a popularność międzynarodowych marek dynamicznie rośnie. Łącząc obydwie platformy, stworzymy sklep z zupełnie unikatową ofertą, do jakiej polscy klienci dotychczas nie mieli dostępu. – dodaje Konrad Kierklo.
Michał Juda wraz z zespołem SHOWROOM będą po połączeniu kontynuować prace nad rozwojem platformy:
– Dołączenie do rodziny Miinto da nam możliwość dalszego dynamicznego wzrostu. Jestem przekonany, że na połączeniu wiedzy i doświadczenia obydwu firm skorzystają nasi klienci, projektanci oraz pracownicy. Z mojej perspektywy niezwykle istotne będzie umożliwienie markom współpracującym z Showroom sprzedaży na nowych rynkach, na których obecne jest Miinto. Na tym będziemy się koncentrować w najbliższych miesiącach. – mówi Michał Juda, założyciel Showroom.
https://www.instagram.com/p/BtLP-oDFWm8/
Showroom.pl był dotychczas w posiadaniu koncernu Hubert Burda Media. Teraz firma stanie się udziałowcem i inwestorem w holdingu Miinto.
Dzięki temu partnerstwu, będziemy mogli połączyć wiedzę zespołu Showroom.pl wraz z innowacyjnym modelem e-commerce, który reprezentuje Miinto. Cieszymy się, że jesteśmy częścią wizji tej europejskiej plarformy modowej. Wizja Miinto doskonale pasuje do naszej strategii wspierania szybko rozwijających się firm digitalowych – przyznał Christian Teichmann, dyrektor zarządzający BurdaPrincipal Investments.
https://www.instagram.com/p/BszwPweg8Zo/
Miinto to platforma z modą skandynawską, która zadebiutowała na polskim rynku we wrześniu 2018. Miinto.pl to przestrzeń najlepszych wyborów i spotkań miłośników minimalizmu stworzona z myślą o wymagających klientach, poszukujących najlepszej jakości towarów oraz wysokiego poziomu obsługi. Projekt lokalnie prowadzi Ula Wiszowata, niegdyś analityk finansowy Chanel, autorka branżowego serwisu o biznesie mody FashionBiznes.pl i kierownik Akademii Prawa i Biznesu Mody na Uczelni Łazarskiego.
Platforma skupia starannie wyselekcjonowane, niezależne marki z Danii i Szwecji (m.in. Ganni, Gestuz, Vila, Mos Mosh, Custommade, Munte), a także polskich projektantów, łączących trendy z indywidualnym stylem i wysoką jakością. Duży wybór odzieży damskiej, męskiej i dziecięcej sprawił, że Miinto stał się najpopularniejszą skandynawską platformą z modą online.
Firma została założona w 2009 roku. Główną siedzibą jest Kopenhaga, w której pracuje ponad 120 specjalistów i miłośników mody. Miinto ma także siedziby regionalne w Oslo, Amsterdamie i Warszawie. Dzięki silnej lokalnej społeczności niezależnych butików sprzedaje produkty online w siedmiu krajach europejskich – Szwajcarii, Danii, Szwecji, Norwegii, Holandii, Belgii i Polsce.