Z końcem lutego Mediolan stał się światową stolicą mody, goszcząc prestiżowy Milan Fashion Week. Włoskie ikony stylu, w tym cenione marki z portfolio GPoland, zaprezentowały swoje najnowsze kolekcje na sezon jesień-zima 2025, wyznaczając trendy na nadchodzące miesiące.
Milan Fashion Week: trendy na jesień-zimę 2025 w kolekcjach włoskich marek
Tydzień Mody w Mediolanie, jak co roku, stał się miejscem prezentacji najnowszych kolekcji i trendów. Wśród czołowych domów mody nie mogło zabraknąć topowych włoskich marek należących do grupy GPoland. Swoje projekty na sezon jesień-zima 2025 zaprezentowały na wybiegach marki Elisabetta Franchi, Max Mara, Sportmax, Luisa Spagnoli i Twin-Set. Nie mniej zachwycające były propozycje Geox, Furla, Patrizia Pepe i Coccinelle, których prezentacje zaliczane są do jednych z najciekawszych momentów całego Tygodnia Mody w Mediolanie.
GPoland obecne na Tygodniu Mody w Mediolanie
Podczas niedawnego Tygodnia Mody w Mediolanie, marki należące do portfela grupy GPoland, zaprezentowały swoje unikalne wizje, odzwierciedlające różnorodne aspekty współczesnej kobiecości i męskiej elegancji. Max Mara urzekła romantycznym stylem inspirowanym siostrami Brontë, łącząc surowe kroje z luksusowymi tkaninami. Elisabetta Franchi, prezentując kolekcję w imponującym Palazzo Acerbi, skupiła się na kontraście między błyszczącymi a matowymi materiałami, podkreślając talię i ramiona w duchu lat 90. Luisa Spagnoli postawiła na swobodę i wyrazistość kobiecego stylu, prezentując eleganckie, ponadczasowe fasony, wykonane z dbałością o detale. Sportmax zaskoczył nowoczesnymi formami i architektonicznymi sylwetkami, uzupełnionymi o futurystyczne dodatki, podczas gdy Twin-Set oczarował mieszanką stylu boho-rockowego z wiktoriańskim przepychem i wyraźnymi odniesieniami do mody lat 80.


Mediolańskie święto mody obfitowało również w szereg prezentacji. Pollini, pod hasłem „Nowe spojrzenie na klasykę”, pokazało, jak umiejętnie łączy styl uniwersytecki z szykiem i praktycznością. Max&Co, współpracując z Pietro Terzinim, wniosło powiew świeżości do nadchodzących trendów, a Weekend Max Mara postawiło na ponadczasową elegancję i perfekcyjne krawiectwo. Fracomina zaprezentowała wielowymiarową wizję kobiecości, swobodnie miksując elementy formalne, sportowe i wieczorowe. GEOX zachwycił innowacyjnym połączeniem włoskiego designu z technologią oddychających materiałów, co doskonale widać w lekkich sneakersach i uniwersalnych parkach. Coccinelle, w eleganckich wnętrzach Terrazza Martini, zainspirowało się filozofią „Lagom”, prezentując kolekcję, która łączy elegancję z funkcjonalnością w stonowanej palecie barw, idealną dla miłośniczek współczesnego stylu.


Patrizia Pepe zaprezentowała kolekcję, która sprytnie wplatała najnowsze trendy na sezon jesień-zima, zachęcając do śmiałego eksperymentowania ze stylem. Marka pokazała, że potrafi łączyć elegancję z młodzieńczą dynamiką, oferując stylizacje pełne nowości i oryginalnych rozwiązań. Jednocześnie, w samym centrum Mediolanu, przy słynnym Piazza del Liberty, odbyło się uroczyste otwarcie głównego sklepu Miss Sixty. To wydarzenie było celebracją młodzieńczej energii i swobodnego podejścia do mody, które od zawsze charakteryzują tę markę.


O grupie GPoland
Z ponad trzydziestoletnim stażem w branży modowej, GPoland wywiera znaczący wpływ na polski rynek, kreując obowiązujące trendy. Firma, założona w 1993 roku przez Waltera Prati, jako pierwsza wprowadziła do Polski salony monobrandowe włoskich marek odzieżowych. Obecnie GPoland zarządza imponującym portfolio, obejmującym ponad 80 światowych marek. Grupa oferuje kompleksowe usługi zarówno dla klientów biznesowych, jak i indywidualnych, którzy poszukują wysokiej jakości, unikalnego designu i mody na każdą okazję.


Przeczytaj również: 21-latka z Warszawy poszła w pokazach Versace, Gucci i Prada. Kim jest Dobi Mazurek?