W pierwszym kwartale roku obrotowego 2023/2024 zysk jednostki dominującej grupy wyniósł 109,5 mln PLN. W porównaniu z rokiem ubiegłym jest to wynik niższy o 59 proc.
– ZYSK OPERACYJNY: 230,7 mln PLN, a EBITDA 551 mln PLN
– PRZYCHODY: 3,64 mld PLN (+19,9 proc. rdr)
– MARŻA BRUTTO NA SPRZEDAŻY: 49,6 proc. (spadek o 1,4 pp. rdr)
– WYDATKI INWESTYCYJNE: 271,7 mln PLN (+3,2 proc. rdr)
– NAKŁADY NA SKLEPY: 222 mln PLN
– NAKŁADY NA INFRASTRUKTURĘ I IT: 49,7 mln PLN
– KOSZTY SG&A: + 9,1 proc. rdr
– ZADŁUŻENIE NETTO: 4,2 mld PLN
Warty zauważenia jest debiut salonów Sinsay w Europie Zachodniej. W drugim kwartale 2023/24 LPP otworzyło dwa sklepy stacjonarne na Półwyspie Apenińskim. To jednak nie koniec ekspansji. W przyszłym roku grupa LPP chciałaby, aby we Włoszech czynnych było 17 sklepów Sinsay, 2 Reserved oraz 2 Mohito.
Plany na najbliższe miesiące
Wzrost rentowności jest celem, który wyznaczyła przed sobą grupa LPP w bieżącym roku rozliczeniowym. Dąży ona do 18 mld PLN przychodów, z czego 25 proc. pochodzić ma ze sprzedaży offline. Planowana marża brutto na sprzedaży za wspomniany okres znaleźć ma się w przedziale między 51-53 proc. CAPEX, czyli nakład finansowy przeznaczony na zakup, utrzymanie lub ulepszenie środków trwałych podmiotu, wynieść ma 1,1 mld PLN. LPP chce również obniżyć rdr poziom długu netto/EBITDA.
Inne plany? Grupie zależy na starcie działalności 400 salonów (85 Sinsay, 4 Reserved, 21 Cropp, 17 House, 6 Mohito). LPP poinformowało także o planie uruchomienia aplikacji Mohito, trzeciej po wersjach dedykowanych markom Reserved oraz Sinsay. Jej premierę zaplanowano na czwarty kwartał.
Zdjęcie główne: mat. prasowy
Przeczytaj również: LPP rośnie. Akcjonariusze zarabiają tysiące złotych