noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
pędzle i kosmetyki do makijażu

Francuski gigant kosmetyczny notuje świetny początek roku. Wyniki zaskoczyły analityków

REKLAMA
noSlotData

L’Oréal poinformował o wzroście sprzedaży rok do roku w pierwszym kwartale, co dowodzi sile firmy na rynkach europejskich i wschodzących. Spektakularny wynik zanotowała kategoria dermokosmetyków. 

Sprzedaż w pierwszych trzech miesiącach roku wzrosła o 8,3 proc. do 11,24 mld euro (około 12 mld dolarów), pomimo spadku o prawie 4 proc. na rynku północnoazjatyckim do 2,7 mld euro. Wyniki te przekroczyły oczekiwania analityków dotyczące grupy, do której należą marki takie jak Garnier, Maybelline, Prada i Yves Saint Laurent.

Rok 2024 rozpoczął się bardzo dobrze. Dalszy dwucyfrowy wzrost w Europie w połączeniu z utrzymującą się dobrą sytuacją na rynkach wschodzących z nawiązką zrównoważył jedyne stopniowe ożywienie w Azji Północnej” – powiedział dyrektor generalny L’Oréal, Nicolas Hieronimus.

Silny wzrost we wszystkich kategoriach

Wszystkie kategorie produktów L’Oréal odnotowały wzrost w tym kwartale. Największy wzrost, wynoszący 21,9 proc., zanotowała kategoria kosmetyków dermatologicznych, obejmująca takie marki jak Cerave i La Roche Posay. Produkty konsumenckie, w tym L’Oréal Paris i Maybelline, odnotowały 11,1-procentowy wzrost, a produkty profesjonalne, takie jak Kerastase, wzrosły o 10,7%. Jedynym wyjątkiem był dział Luxe, obejmujący luksusowe marki kosmetyków, takie jak YSL, Lancôme i Kiehl’s, który odnotował skromny 1,8-procentowy wzrost.

Azja Północna powoli się odbija

Sprzedaż w Azji Północnej, w tym w Chinach, wykazała oznaki poprawy, spadając o zaledwie 1,1 proc. w porównaniu do 6,2 proc. spadku w poprzednim kwartale. L’Oréal, podobnie jak jego konkurent Estée Lauder, borykał się z utrzymującą się słabą sprzedażą w Azji, częściowo z powodu spadku sprzedaży detalicznej w branży turystycznej. W pozostałych regionach sprzedaż L’Oréal w pierwszym kwartale wzrosła o 12,6 proc. w Europie, 12,3 proc. w Ameryce Północnej, 16,4 proc. w regionie Azji Południowej i Pacyfik, Bliskiego Wschódu i Afryki Północnej oraz 16,2% w Ameryce Łacińskiej.

Perfumy i kosmetyki premium nadal rosną

Perfumy i kosmetyki premium nadal cieszą się dużą popularnością, co napędza wzrost L’Oréal. Dyrektor generalny firmy Nicolas Hieronimus odmówił komentarza na temat doniesień prasowych o potencjalnym przejęciu przez L’Oréal udziałów w omańskiej firmie Amouage, zajmującej się luksusowymi perfumami. Podkreślił jednak, że segment premium rynku perfum jest obecnie najbardziej dynamiczny i stanowi obszar zainteresowania firmy.

L’Oréal optymistycznie patrzy w przyszłość

L’Oréal jest optymistycznie nastawiony do dalszego wzrostu w tym roku. Firma przewiduje, że światowy rynek kosmetyków pozostanie dynamiczny i nadal będzie rósł o około 5 proc. w ciągu całego roku. “Naszą ambicją jest osiągnięcie lepszych wyników niż rynek i ponowne zwiększenie udziału w rynku” – powiedział Hieronimus.

Przeczytaj również: Najlepsze marki makijażowe. Ranking topowych marek kosmetycznych

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Tagi

L'Oreal

REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES