L’Oréal nabył mniejszościowy pakiet udziałów w Shinehigh Innovation. Chińskiej firmie biotechnologicznej zajmującej się nowoczesnymi technologiami. Celem tego partnerstwa jest wspólne opracowywanie innowacyjnych oraz zrównoważonych rozwiązań kosmetycznych.
Shinehigh Innovation – o firmie
Chińskie przedsiębiorstwo Shinehigh Innovation zostało założone w 2017 roku przez naukowca, Jiahenga Zhanga. Od pierwszych dni działalności firma specjalizuje się w chemii supramolekularnej. Innymi słowy, opracowuje ona technologię inteligentnego samoorganizowania się cząsteczek, która umożliwiać ma tworzenie wcześniej niedostępnych kombinacji składników.
Przeczytaj również: Dyrektor generalny spółki L’Oréal podaje szokującą prognozę
L’Oréal – mniejszościowy pakiet w Shinehigh Innovation
L’Oréal nabył mniejszościowy pakiet udziałów w Shinehigh Innovation. Jak podkreśla gigant, jest to jego pierwsza inwestycja powiązana z Big Bang Beauty Innovation Challenge. Uruchomioną przez niego ponad cztery lata temu platformą poświęconą wsparciu rozwoju chińskich startupów poszukujących innowacyjnych rozwiązań w branży, czy poprawiających personalizację produktów, usług oraz doświadczeń konsumenckich.
– Jesteśmy pewni długoterminowej przyszłości chińskiego rynku. Po 25 latach rozwoju Chiny stały się dla nas źródłem inspiracji dla przyszłości innowacji. Mocno przekonani o potencjale współtworzenia, 4 lata temu uruchomiliśmy Big Bang. W zeszłym roku założyliśmy Meicifang, spółkę inwestycyjną L’Oréal China. Cieszę się, że wszystkie nasze wysiłki opłaciły się dzisiaj. Zainwestowaliśmy w Shinehigh Innovation, zwycięzcę edycji Big Bang 2022. Dziś Big Bang rozszerza się na region Azji Północnej. Nie możemy się doczekać, aby wraz z wieloma innymi partnerami wymyślić przyszłość piękna na rynkach północnoazjatyckich i globalnych – wyjaśnia Fabrice Megarbane, dyrektor generalny regionu Azji Północnej i L’Oréal China, który wkrótce obejmie stanowisko szefa rozwoju rynku dla grupy.
Przeczytaj również: Zmiany w międzynarodowym zespole zarządzającym L’Oréal
L’Oréal – sytuacja na rynku chińskim
Przy średnim rocznym wzroście na poziomie 12,3 proc., chiński rynek kosmetyczny, napędzany przez pokolenie młodych, wymagających konsumentów, ma osiągnąć wartość 49 mld euro do 2024 roku. L’Oréal, którego sprzedaż wzrosła o 12 proc. do 20,57 mld euro w pierwszej połowie roku obrotowego 2023, po raz pierwszy pojawił się w tym regionie w 1997 roku. Z siedzibą w Szanghaju, L’Oréal China posiada obecnie 31 marek oraz centrum badań i innowacji, a także dwie fabryki w Suzhou i Yichang, zatrudniające ponad 14 tys. osób.
Przeczytaj również: Recenzenci mody z mediów społecznościowych: “Wychodzę z założenia, iż prawda sama się nie obroni”
Zdjęcie główne: Unsplash