noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:1
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:1
(1,0)foreachslotdata->visible_adsense:1
REKLAMA
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:1
Salon Gucci, marki luksusowej należącej do grupy Kering

Kryzys trwa. Właściciel Gucci wciąż zmaga się ze spadkami

REKLAMA
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:1

Grupa Kering wciąż pod kreską. Właściciel Gucci, odnotował w pierwszej połowie roku przychody w wysokości 9,1 mld euro, co oznacza spadek o 11% rok do roku. Drugi kwartał przyniósł przychody na poziomie 4,5 mld euro, również o 11% niższe niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. 

Grupa Kering poinformowała o 11% spadku przychodów w pierwszej połowie 2024 roku. Spowolnienie rynku w większości regionów, z wyjątkiem Japonii, przyczyniło się do tego wyniku. W Chinach nastąpiło wyraźne spowolnienie, a sytuacja w Ameryce Północnej i Europie nie uległa znaczącej poprawie.

Biorąc pod uwagę niepewność co do przyszłego popytu na dobra luksusowych, jak i po spowolnieniu obserwowanym w pierwszej połowie 2024 roku, Kering przewiduje dalszy spadek dochodu operacyjnego o około 30% w drugiej połowie roku.

W trudnym otoczeniu rynkowym, które wywiera presję na nasze przychody i rentowność, pracujemy intensywnie nad stworzeniem warunków do powrotu do wzrostu” – powiedział François-Henri Pinault, prezes i dyrektor generalny Kering.

Przeczytaj również: Jest decyzja UOKiK w sprawie Zalando. Platforma rozda klientom vouchery

Kering odnotował spadek przychodów ze sprzedaży detalicznej

Firma poinformowała, że sprzedaż w jej własnych sklepach zmniejszyła się o 12% w drugim kwartale, głównie z powodu mniejszej liczby klientów. Choć firma odnotowała poprawę w Japonii, region Azji i Pacyfiku wykazał spowolnienie. Przychody z innych kanałów sprzedaży również zmalały o 6%, z wyjątkiem segmentu okularów, który kontynuował pozytywny trend.

Gwałtowny spadek sprzedaży Gucci i innych marek

W pierwszym półroczu Gucci odnotował 20% spadek przychodów, osiągając 4,1 mld euro. Spadek był widoczny zarówno w sprzedaży detalicznej (–20%), jak i hurtowej (–9%). W drugim kwartale sytuacja nie uległa poprawie, a sprzedaż marki House spadła o 19%. Gucci odnotował szczególnie wyraźny spadek w Azji i Pacyfiku. Mimo to, powtarzalny dochód operacyjny osiągnął 1 mld euro przy marży 24,7%.

Przypomnijmy, że problemy Gucci, motoru napędowego grupy Kering, trwają od miesięcy. Próby odświeżenia wizerunku marki drastycznie spowolniły sprzedaż i wciąż wpływają negatywnie na wyniki finansowe grupy. Nowa strategia, mimo ambitnych celów, nie przynosi oczekiwanych rezultatów w krótkim terminie. Słabnący popyt na rynku chińskim dodatkowo obciąża sytuację.

Pozostałe marki Kering również pod kreską

Yves Saint Laurent również zmagał się ze spadkiem przychodów. W pierwszej połowie roku przychody marki zmniejszyły się o 9% do 1,4 mld euro. Spadek był widoczny zarówno w sprzedaży detalicznej (–6%), jak i hurtowej (–25%). W drugim kwartale sprzedaż spadła o 9%, a spadek w bezpośrednio zarządzanej sieci detalicznej wyniósł 8%.Przychody hurtowe w drugim kwartale również zmalały o 25%.

Przychody Bottega Veneta wyniosły 836 mln euro, wzrastając o 3% w ujęciu rdr. Sprzedaż detaliczna zwiększyła się o 8%, podczas gdy hurtowa zmalała o 19%. W drugim kwartale przychody House wzrosły o 4%, a sprzedaż detaliczna o 7%, głównie dzięki silnym wynikom w Europie Zachodniej, Ameryce Północnej i na Bliskim Wschodzie. 

Pozostałe domy mody zanotowały w pierwszym półroczu spadek przychodów o 6% w ujęciu porównywalnym, osiągając 1,7 mld euro. Sprzedaż w sieci detalicznej wzrosła o 1%, natomiast sprzedaż hurtowa zmalała o 21%. W drugim kwartale dynamika sprzedaży uległa pogorszeniu, notując spadek o 5%.

Segment Kering Eyewear osiągnął w pierwszej połowie roku przychody w wysokości 1,1 mld euro. Kering Eyewear był głównym motorem wzrostu, generując przychody na poziomie 914 mln euro, co oznacza wzrost o 6% w ujęciu porównywalnym. W drugim kwartale dynamika wzrostu utrzymała się, osiągając 3%.

Zdjęcie główne: Unsplash

Przeczytaj również: Za dwa dni Igrzyska Olimpijskie w Paryżu. Widmo strajków wisi nad organizatorami

REKLAMA
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:1
REKLAMA
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:1
(1,0)foreachslotdata->visible_adsense:1
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:1
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:1
REKLAMA
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:1

Newsletter

FASHION BIZNES