noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Guerlain wypuszcza nową kolekcję NFT. Tym razem wspiera bioróżnorodność

REKLAMA
noSlotData

Guerlain, marka beauty należąca do koncernu LVMH, wprowadza na rynek NFT kolejną wirtualną kolekcję – Reaverse. Projekt ma na celu zebranie funduszy na przywrócenie naturalnej fauny i flory w rezerwacie przyrody Vallée de la Millière we Francji.

Dotychczas funkcjonowanie kryptowalut kojarzyło się jedynie z wymianą handlową. Inicjatywa Guerlain otwiera nowe możliwości NFT, które w założeniu mają zagospodarowywać nie tylko przestrzeń internetową, ale także naszą rzeczywistość. Kolekcja NFT marki Guerlain jest ścisłym połączeniem rzeczywistości ze światem wirtualnym, określonym jako Reaverse (nazwa jest połączeniem słów “metaverse” i “real”). Na projekt Guerlain składa się 1828 grafik pszczół, a każda z nich jest powiązania ze współrzędnymi geograficznymi konkretnego obszaru ziemi w rezerwatu przyrody Vallée de la Millière.

Cryptobees Guerlian mają kosztować od 20 do 250 XTZ (równowartość ok. 70 do ok. 900 euro), w zależności od cech charakterystycznych wybranej grafiki (na 1828 tokenów składa się 1300 zwykłych, 500 dość rzadkich, 20 rzadkich i 8 unikatowych Cryptobees). Każdy, kto kupi wirtualny token Guerlain dołączy do społeczności projektu, która ma realny wkład w kreowanie środowiska przyrody i zyska dostęp do rezerwatu Vallée de la Millière. Tokeny Cryptobees wejdą do sprzedaży pod koniec kwietnia na marketplace Objkt.com. Żeby wesprzeć akcję marka uruchomiła konto @guerlain_nft na Twitterze.

Historia odbudowy francuskiego ogrodu krajobrazowego

Do powstania kolekcji NFT i rozpoczęcia pracy nad odbudową rezerwatu bezpośrednio przyczynił się Yann Arthus-Bertrand, światowej sławy francuski fotograf natury, reżyser i członek rady doradczej LVMH. Kiedy ziemie La Millière zostały wystawione na sprzedaż, jego rodzina wykupiła je w celu zagospodarowania przestrzeni dla stopniowo pojawiających się tam gatunków zwierząt. Wybór miejsca nie był przypadkowy – w okolicy mieszkała babcia fotografa, ma on do tego regionu ogromny sentyment. Udostępnienie obszaru o tak ogromnym znaczeniu przyrodniczym umożliwiło zaklasyfikowanie go jako naturalną strefę objętą ochroną i działaniem rewitalizacyjnym.

Źródło: zrzut ekranu ze strony internetowej marki Guerlain

W jaki sposób opracowanie tokenów Cryptobees może wesprzeć środowisko naturalne? Pierwsza aukcja charytatywna Guerlain w ramach budowy ogrodu odbyła się jeszcze w 2021 roku, również za pośrednictwem NFT. Tokeny Guerlain sfinansowały wówczas stworzenie na terenie La Millière laboratorium, w którym pracują naukowcy zajmujący się badaniem redukcji wpływu człowieka na ekosystem. Do dziś udało im się zidentyfikować ponad 350 gatunków zwierząt i roślin żyjących w obszarze ogrodu. Wprowadzenie na rynek nowej kryptowaluty NFT w postaci grafik z pszczołami jest kolejnym etapem odbudowy rezerwatu przyrody, a dokładniej 28 hektarów ziem Vallée de la Millière.

Rewitalizacją rezerwatu, a wirtualne NFT

Dlaczego akurat pszczoły? Kiedy w 1853 roku założyciel marki, Pierre Guerlain stworzył Cesarzowej Francji perfumy z pszczołą na flakonie, owady stały się symbolem jego firmy. Dziś marka aktywnie działa na rzecz ochrony pszczół i odnowienia ich populacji na całym świecie. Prowadzi m.in. własny program “Guerlain For Bees Conservation Programme”, w ramach którego wspiera inicjatywy naukowe i edukacyjne związane z pszczołami oraz finansuje działalność Francuskiego Narodowego Muzeum Historii Naturalnej. W ubiegłym roku Guerlain został partnerem 5-letniego programu Unesco, zajmującego się szkoleniem kobiet, które chcą się zajmować pszczelarstwem. W swoich kosmetykach do pielęgnacji oraz perfumach marka od dziesięcioleci wykorzystuje składniki wytwarzane przez pszczoły, owady będące istotną częścią ekosystemu.

>>> Przeczytaj też: Rozpuszczalne butelki z mydła – przyszłość rynku beauty?

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES