REKLAMA

#CareerMonday: Najskuteczniejsze programy, które pomagają w organizowaniu czasu

REKLAMA

Jedną z najcenniejszych umiejętności w codziennym życiu jest skuteczne organizowanie czasu. Jeśli tego nie potrafisz, efektywność twojej pracy nigdy nie będzie zadowalająca, a osiąganie nawet umiarkowanie trudnych celów pozostanie problemem.

Jeśli myślisz poważnie o osiągnięciu swoich celów, musisz nie tylko odpowiednio je wyznaczyć, ale również nauczyć się unikać rozpraszania i poświęcania zbędnej uwagi złym nawykom. Istnieje wiele sposobów, które ułatwiają zarządzanie czasem. Należą do nich programy, które pomogą ci jak najlepiej wykorzystać swój dzień.

>>>Przeczytaj również: KARIERA: Jak walczyć o siebie i swoje potrzeby w pracy?

Kalendarz Google

Najpopularniejszy mobilny kalendarz na świecie. Dzięki opcji współdzielenia kalendarza można z powodzeniem wykorzystać go wewnątrz dowolnej grupy osób. Oprócz możliwości wpisania daty i godziny wydarzenia, posiada też inne funkcje. Przypomina o zadaniach za pomocą powiadomień, a nawet rozsyła zaproszenia na spotkania i uzyskuje potwierdzenia.

źródło: lifewire.com

PomoDone

Jest jedną z aplikacji, które wykorzystują technikę Pomodoro (do wyboru jest też na przykład Focus Booster czy Marinara Timer). Na czym polega ta prosta metoda zarządzania czasem? Odmierzasz 25 minut i w tym czasie realizujesz zaplanowane wcześniej zadanie od początku do końca lub w części. Następnie robisz 5-minutową przerwę. Powtarzasz całość 4 razy, po czym pozwalasz sobie na dłuższy (20-30 min) odpoczynek. Podział pracy na stosunkowo krótkie odcinki czasowe ma wiele zalet. 25 minut pozwala wykonać zadanie w skupieniu, a świadomość upływającego czasu zwiększa wydajność.

organizacja czasu - PomoDone
źródło: support.todoist.com

Asana

Asana to narzędzie służące do planowania projektów, zadań czy wyjazdów. Platforma jest bardzo rozbudowaną witryną do pracy zespołowej, która nie potrzebuje dodatkowej poczty e-mail (ale jest zsynchronizowana z kalendarzem Google). Umożliwia sprawny podział zadań i przydzielanie ich do konkretnych pracowników oraz tworzenie notatek czy komentarzy.

organizacja czasu - Asana
źródło: blog.asana.com

Trello

Trello ułatwia automatyzację procesu działań, umożliwiając tworzenie list z zadaniami. Aplikacja skupia się wokół zespołów i tablic. Zespoły to grupy tablic oraz ludzi, natomiast tablice – kolekcje kart uporządkowanych w listach i kolumnach. W Trello treść można zapisywać na tablicach prywatnych, udostępnionych całemu zespołowi lub tylko jego części.

źródło: trello.com

Timeneye

Aplikacja pozwala na utworzenie określonego zadania, a następnie zmierzenie czasu, który poświęciliśmy na jego wykonanie. Dzięki temu możemy się przekonać, ile rzeczywiście się nim zajmowaliśmy. Prawdopodobnie okaże się, że zmarnowaliśmy więcej czasu niż nam się wydawało.

źródło: crozdesk.com
REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES