Oferta o pracę to klucz do przyciągnięcia najlepszych kandydatów i zwiększenia szans na znalezienie idealnego pracownika. Powinna być ona zwięzła, ale wyczerpująca, zawierająca wszystkie niezbędne informacje, aby zachęcić potencjalnych kandydatów do aplikowania. Jak napisać dobrą ofertę pracy? Oto nasze wskazówki.
Jak napisać ofertę pracy? Zacznij od tytułu
Jeśli tytuł oferty to pierwsze, co widzą kandydaci, postaraj się by był on chwytliwy i zachęcający. Powinien jasno określać stanowisko, o którym mowa, i wzbudzać zainteresowanie potencjalnych kandydatów.
Podaj kluczowe informacje o firmie
W ogłoszeniu o pracę niezbędna jest krótka charakterystyka firmy. Opisz czym się zajmuje, jakie są wartości firmy i co wyróżnia ją na tle konkurencji. Wspomnij również o swoich produktach, usługach lub działalności.To pozwoli kandydatom ocenić, czy dana firma jest dla nich odpowiednim miejscem pracy.
Podaj lokalizację miejsca pracy
Pamiętaj, że kandydaci cenią sobie czas i wygodę. Jasne informacje o lokalizacji firmy i dostępnych opcjach transportu mogą przekonać ich do aplikowania na twoje ogłoszenie. Kandydaci szukający pracy coraz częściej zwracają uwagę na lokalizację firmy. Dzieje się tak, ponieważ chcą ograniczyć czas poświęcany na dojazd do pracy. Dlatego w ogłoszeniu o pracę warto nie tylko podać dokładną lokalizację firmy, ale również podkreślić jej atuty pod kątem transportu (np. Darmowy parking lub pobliski P&R, bliskość przystanków autobusowych).
Dokładnie opisz obowiązki na stanowisku
Jasno określ, jakie zadania będzie miał do wykonania osoba zatrudniona na danym stanowisku. Im bardziej szczegółowy będzie opis, tym łatwiej kandydatom będzie ocenić, czy ich umiejętności i doświadczenie odpowiadają wymaganiom. Nie przesadzaj jednak z liczbą wymagań. Zbyt duże oczekiwania zazwyczaj odstraszają kandydatów. Rzadko też trafiają się osoby, które są w stanie sprostać wyjątkowo szerokim oczekiwaniom. Ciekawym rozwiązaniem będzie dodanie podsekcji „Mile widziane” z opcjonalnymi kompetencjami.
Przeczytaj również: Influencerzy, politycy i… Kto jeszcze znalazł się na liście zawodów, które Polacy oceniają najgorzej?
Wskaż wymagania wobec kandydatów
Określ, jakie wykształcenie, doświadczenie i umiejętności są niezbędne do pracy na danym stanowisku. Możesz również wskazać umiejętności dodatkowe, które będą mile widziane.
Zaprezentuj warunki zatrudnienia
W ogłoszeniu o pracę nie powinno zabraknąć informacji o oferowanej formie zatrudnienia (np. umowa o pracę, umowa zlecenie, B2B) i innych benefitach (jak przykładowo dopłata do pakietu medycznego lub sportowego, premie, dodatkowy urlop). Określ, czy praca ma charakter stacjonarny, hybrydowy czy zdalny. Kluczową informacją, która coraz częściej wymagana jest od potencjalnych kandydatów (i często stanowi wyznacznik tego, czy do niej zaaplikują) są zarobki. Pamiętaj, że kandydaci chcą wiedzieć, co mogą zyskać, aplikując do danej firmy. Jasność wynagrodzeń również jest niezwykle doceniana.
Informacja o tym, jak aplikować
Na końcu ogłoszenia o pracę zamieść informację na temat formy aplikowania. Poinformuj, jakie dokumenty powinien przesłać kandydat (np. CV, list motywacyjny czy portfolio) oraz jak może aplikować na dane stanowisko (np. Wysyłając wiadomość na adres e-mail, wypełniając formularz na stronie). Możesz poinformować do kiedy kandydaci mają czas na przesyłanie zgłoszeń. Dobrą praktyką jest dodanie na końcu informacji, że firma skontaktuje się z wybranymi kandydatami.
Przeczytaj również: Pokolenie Z stawia na siebie. Budowanie marki osobistej priorytetem