2023 rok był udany dla grupy Intersport International. Konsorcjum sprzedawców detalicznych artykułów sportowych opublikowało zwięzły raport roczny wskazujący na sprzedaż równą tej z 2022 roku. W omawianym okresie generując 13,7 mld EUR przychodów.
Przeczytaj również: Puma chce wzmocnić markę. „Mieliśmy z tym trudności w ostatnich latach”
Intersport – wyniki finansowe 2023
Intersport International rozpoczął rok 2023 z mocnym akcentem. Sprzedaż giganta spadła jednak po pierwszym kwartale. Powodami były “trudny krajobraz gospodarczy i geopolityczny oraz utrzymujące się napięcia w łańcuchu dostaw”. Zgodnie z opublikowanym przez grupę komunikatem wpływ na pogorszenie sprzedaży miały również “wysokie zapasy produktów i rosnące koszty operacyjne“.
Grupa z siedzibą w szwajcarskim Bernie posiada obecnie 5 381 sklepów w 42 krajach, co oznacza wzrost o 72 punkty sprzedaży detalicznej w porównaniu z rokiem poprzednim. Intersport podkreślił wyjątkowe wyniki na wybranych rynkach. Dwucyfrowym wzrostem sprzedaży grupa zakończyła ubiegł rok we Francji, Grecji, Irlandii oraz w całym regionie Europy Środkowej i Wschodniej. Najlepiej poradziły sobie produkty z kategorii obuwie oraz akcesoria sportowe.
Przeczytaj również: Kto kogo napędza? Koncerny samochodowe inwestują w kategorię fashion
Prognoza na 2024 – Intersport International
Wybiegając w przyszłość, dyrektor generalny Intersport International, Steve Evers, wyraził “wielki optymizm“. W 2024 roku przewiduje on “dynamiczny okres z możliwością powrotu na ścieżkę silnego wzrostu“. Wpływ na wypracowanie wyższych wyników mają mieć między innymi Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej UEFA w Niemczech i Igrzyska Olimpijskie w Paryżu. CEO zapowiedział również w nadchodzących miesiącach “otwarcia flagowych sklepów w centrum Paryża“.
Zdjęcie główne: mat. prasowy