noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Zdjęcie sklepu Lefties, który należy do holdingu Inditex i jest nazywany "siostrą Zary" lub "tańszą Zarą". Fotografia jest utrzymana w białej kolorystyce, widać na niej świecący się szyld z napisem marki, wejście do sklepu i wieszaki z ubraniami.

Inditex chce konkurować z Chinami. „Tańsza Zara” wkracza do Europy

REKLAMA
noSlotData

Inditex chce konkurować z chińskimi sklepami i platformami oferującymi fast fashion. W związku z tym inwestuje w rozwój mało znanej budżetowej marki Lefties, która ma wkrótce pojawić się na najważniejszych europejskich rynkach. Czy „tańsza Zara” jest w stanie zagrozić popularności Shein?

Nieznana marka wychodzi z cienia Zary

Najsłynniejszą marką w portfolio Inditexu jest, oczywiście, Zara. Jednak oprócz niej hiszpański holding jest także właścicielem Massimo Dutti, Bershki, Pull&Bear, Stradivariusa, Oysho, a także Lefties, które działa od 1999 r. Do tej pory sklepy z jej szyldem funkcjonowały w Hiszpanii i Portugalii oraz w 16 innych krajach świata, w tym na Bliskim Wschodzie – w Omanie, Katarze czy Arabii Saudyjskiej. Łącznie Lefties ma około 200 stacjonarnych punktów sprzedaży.

Teraz Inditex chce rozwijać budżetową markę na innych, bardziej strategicznych rynkach europejskich. To odpowiedź hiszpańskiego giganta na rosnącą popularność Shein, Temu, a nawet Primark, które słyną z oferowania fast fashion. To kolejna ważna zmiana w strategii Inditexu, który wcześniej zaczął pozycjonować Zarę już nie jako sieciówkę, a markę premium. 

Przeczytaj też: Zara planuje otwarcie największego sklepu w swojej historii

Lefties podbija Europę

Zgodnie z doniesieniami Inditex planuje ekspansję na europejskim rynku. Lefties ma się pojawić we Francji, Niemczech, Wielkiej Brytanii i Holandii, jednak nie znamy jeszcze dokładnych lokalizacji. Wcześniej w tym roku, w marcu, siostra Zary nawiązała współpracę z klubem piłkarskim Paris Saint-Germain. Jej efektem była kolekcja kapsułowa odzieży dla mężczyzn.

Co ciekawe, Lefties do dzisiaj nie jest wyodrębnione w sprawozdaniach finansowych Inditexu. Mimo to radzi sobie całkiem dobrze. Jak poinformował hiszpański serwis Modaes, budżetowa marka podwoiła swoje roczne przychody w ciągu ostatnich 5 lat. Dzięki temu zakończyła rok obrotowy z wynikiem na poziomie 600 mln euro. 

Przeczytaj również: Inditex kontynuuje rozwój Lefties

O Lefties

Marka Lefties powstała w latach 90. Jej nazwa nie jest przypadkowa – nawiązuje do angielskiego leftovers, czyli resztek, pozostałości. Wynika to z tego, że sieć była początkowo outletem Zary, a jej oferta obejmowała niesprzedane produkty z kolekcji hiszpańskiej sieciówki. W późniejszym czasie Lefties stało się odrębną marką z własnymi kolekcjami budżetowych ubrań. Sieć sklepów ma w asortymencie produkty dla kobiet, mężczyzn i dzieci, a jej targetem są wszystkie grupy wiekowe. W ofercie tzw. tańszej Zary znajdziemy np. jeansy za 13 euro czy sandały za 18 euro.

Może Cię zainteresować: Poznaj historię hiszpańskiej marki Zara

Zdjęcie główne: Instagram @lefties

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES