Francuski dom mody Hermès – znany dotychczas głównie z ekskluzywnej galanterii skórzanej i kultowych torebek – właśnie zapowiedział swój debiut w segmencie haute couture. Jak wynika z informacji ujawnionych przez media branżowe, marka planuje dołączyć do kalendarza paryskiego tygodnia mody i konkurować z takimi gigantami, jak Chanel czy Dior.
Hermès i haute couture: nowa strategia rozwoju
W ciągu ostatnich lat Hermès mocno rozwijał swoją ofertę odzieżową. Według dostępnych danych, w 2024 roku dział ready-to-wear, krawatów i produktów tekstylnych osiągnął przychody w wysokości 5,3 miliarda euro, co stanowiło około 35% łącznej sprzedaży marki (szacowanej na 15,1 miliarda euro). Wejście na rynek haute couture ma jeszcze bardziej wzmocnić pozycję brandu w segmencie mody luksusowej, dotychczas kojarzonego przede wszystkim ze skórzanymi akcesoriami.
Doświadczenie i zaplecze projektowe
Hermès nie startuje od zera. Już od ponad 35 lat męskie kolekcje projektuje Véronique Nichanian, ceniona za doskonałe rzemiosło i jakość. Z kolei kobieca linia nadzorowana jest przez Nadège Vanhee-Cybulski, która od 2014 roku pełni funkcję dyrektor artystycznej damskiej garderoby. Właśnie ona stanie na czele zespołu odpowiedzialnego za nowe kreacje w segmencie haute couture. Produkcją ma zająć się specjalnie wyznaczony warsztat, dzięki czemu Hermès zachowa swój charakterystyczny poziom ekskluzywności i jakości.
Konkurencja na najwyższym poziomie
Hermès jest obecnie w trakcie procedury, która ma docelowo pozwolić marce na dołączenie do oficjalnego kalendarza paryskich pokazów haute couture. Początkowo zaprezentuje się jako gość podczas jednego z najbardziej prestiżowych wydarzeń w branży. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, dołączy wkrótce do Chanel, Diora i pozostałych jedenastu domów mody obecnych w oficjalnym stowarzyszeniu haute couture (Chambre Syndicale de la Haute Couture).
Nowy wymiar luksusu
Choć Hermès słynie z tradycji i przywiązania do rzemiosła, wejście w segment haute couture to odważny krok, który może jeszcze mocniej ugruntować pozycję marki w świecie mody. Eksperci prognozują, że poszerzenie asortymentu o kreacje szyte na miarę przyciągnie nową grupę klientów poszukujących niepowtarzalności i najwyższej jakości – a przy okazji pozwoli stawić czoła konkurentom, takim jak Kering czy LVMH, którzy już wcześniej weszli na różne pola rozwoju, w tym m.in. rynek hotelarski czy okulary.
Dowiedz się również: 5 tysięcy premii dla każdego pracownika. Hermes wynagradza za doskonałe wyniki