Gucci, jeden z najbardziej znanych na świecie domów mody, właśnie poinformował o całkowitej rezygnacji z używania naturalnych futer w swoich kolekcjach. Decyzja zacznie obowiązywać wraz z sezonem wiosna-lato 2018. O zmianach powiadomił osobiście prezes Gucci – Marco Bizzarri.
Nowa polityka Gucci w kwestii futer naturalnych została ogłoszona 11 października – podczas transmisji na żywo na Facebooku. Zgodnie z tą decyzją, począwszy od sezonu wiosna-lato 2018, marka przestanie używać w swoich kolekcjach futer ze zwierząt hodowanych czy upolowanych specjalnie w tym celu, m.in. z norek, kojotów, jenotów, lisów, królików czy karakułów. Wraz z wprowadzeniem zmian, Gucci dołączy do rosnącego z każdym dniem grona przedstawicieli świata mody, którzy całkowicie zrezygnowali z naturalnych futer. Wcześniej podobną decyzję podjęli Giorgio Armani, HUGO BOSS, Stella McCartney, Net-a-Porter, a także H&M czy Zara.
Decyzja tego znanego domu mody to wynik wieloletnich rozmów z organizacjami The Humane Society of the United States oraz LAV, które należą do międzynarodowej koalicji Fur Free Alliance.
Odpowiedzialność społeczna jest jedną z najważniejszych wartości Gucci i będziemy dokładać wszelkich starań, aby nasza działalność była jak najlepsza dla zwierząt i środowiska. Bardzo się cieszymy, że z pomocą organizacji HSUS i LAV robimy kolejny krok w tym kierunku. Mamy nadzieję, że nasza decyzja zwiększy świadomość w kwestii futer, zainspiruje innych przedstawicieli branży do podobnych działań, a także zmieni modę na lepsze i tym samym przyczyni się do poprawy dobrostanu zwierząt – powiedział Marco Bizzarri, prezes Gucci.
Tym samym Gucci dołączył do programu Sklepy Wolne Od Futer, których celem jest m.in. przekonanie jak największej grupy przedstawicieli świata mody do przyjęcia polityki fur-free. W ten sposób program promuje wycofywanie ze sklepów odzieży i dodatków z naturalnymi futrami oraz umożliwia konsumentom podejmowanie świadomych i etycznych decyzji zakupowych.
>>>Czytaj również: Futro naturalne czy sztuczne? Nie kupuj żadnego z nich
Rezygnacja z naturalnych futer przez tak uznany dom mody jak Gucci to na pewno ważna decyzja w branży. Pokazuje, że nawet dla luksusowej marki futro jest nieakceptowalnym kaprysem powodującym niepotrzebne cierpienie zwierząt i zanieczyszczenie środowiska. W ostatnim czasie na polskim rynku było kilka głośnych przypadków, gdy konsumenci skrytykowali obecność futrzanych elementów w kolekcjach. Mam nadzieję, że rodzime firmy odzieżowe będą słuchać zarówno głosu klientów, jak i inspirować się decyzjami podejmowanymi przez największe marki wyznaczające trendy na rynku – tłumaczy Aleksandra Majchrzak, koordynatorka programu Sklepy Wolne Od Futer ze Stowarzyszenia Otwarte Klatki.
Wśród polskich marek, które już zrezygnowały z futer, są zarówno najwięksi gracze rynkowi – jak np. koncern LPP z Reserved, House, Cropp, Mohito i Sinsay na czele. Pełna lista obejmująca marki i projektantów wolnych od futer znajduje się na międzynarodowej stronie programu TUTAJ.