Femi Stories, polska marka odzieżowa, która zawiesiła działalność dotychczasowej formie, wciąż poszukuje nowego właściciela. Dotychczasowa oferta sprzedaży za 3 miliony złotych nie zdobyła zainteresowania na rynku przez ostatnie kilka miesięcy. Tym samym firma wciąż jest na sprzedaż, jednak … za dużo wyższą cenę.
Femi Stories na sprzedaż
W marcu br. pojawiła się informacja o końcu działalności Femi Stories. W wyniku spadków finansowych, właściciel polskiej marki odzieżowej, zadecydował o wystawieniu jej na sprzedaż. Ogłoszenie, które pojawiło się na portalu szukam-inwestora.com brzmiało następująco:
Firma oferuje do sprzedaży posiadane przez siebie marki – transakcja na posiadanych prawach – nie wejście do spółki. […] W pakiecie konta na Instagram (2x) oraz Facebook, domeny internetowe etc. Dodatkowo możliwość przejęcia sklepu stacjonarnego w Warszawie oraz sklepów sezonowych na Helu.
Spółka została wystawiona za kwotę 3 100 000 zł. Właściciel zaproponował możliwość rozłożenia ceny zakupu na 36 miesięcy.
Jak poinformowano w ogłoszeniu, w szczytowych latach 2019-2021 firma osiągała 20 mln przychodu przy 15 proc. Ebidta. Jednakże, w obliczu spadków finansowych, 2022 rok zamknięto ze stratą 2 mln netto.
Problemy finansowe zmusiły w tym samym czasie właściciela – spółkę FP Brand sp. z o.o. – do zamknięcia na stałe butiku stacjonarnego Femi Stories zlokalizowanego na warszawskim Powiślu przy ul. Browarnej. W wyniku zamknięcia, marka zorganizowała całkowitą wyprzedaż towaru, która cieszyła się ogromnym zainteresowaniem miłośników casualowych projektów Femi Stories.
Polska marka wciąż szuka właściciela. Jaka cena?
Okazuje się, że po kilku miesiącach na rynku, wciąż nie znaleziono chętnego na zakup Femi Stories. Zmianie uległa jednak cena oferty. Z kwoty 3 100 000 zł, którą oferowano w kwietniu, właściciel Femi Stories chce aktualnie uzyskać 5 milionów złotych.
Przeczytaj również: Laurella pod lupą UOKiK-u. Klientki skarżą się na problemy z zamówieniami i zwrotami
Femi Stories – co to za marka?
Femi Stories, czyli marka stworzona przez siostry Kamilę i Anitę Nawarkiewicz w 2008 roku, czerpała pełnymi garściami z inspiracji naturą i pasją do surfingu. Początkowo znana jako Femi Pleasures, marka szybko zdobyła serca aktywnych kobiet. Stałymi klientkami marki stały się kobiety poszukujące wygody i stylowego wyglądu na co dzień. Wyraziste printy, żywe kolory i motywy inspirowane naturą stały się znakiem rozpoznawczym Femi Stories, które przez lata zdobyło ugruntowaną pozycję na polskim rynku odzieżowym.
Firma jest własnością założonej w 2013 roku spółki FP Brand sp. z o.o. Od 2016 roku jej prezesem jest Amadeusz Król.
Przeczytaj również: Polska spółka przejmuje znane marki odzieżowe