Zareklamuj się
Instagram umożliwia również wyświetlanie sponsorowanych treści w newsfeedzie. Przybrały one charakter jak najbardziej naturalny, ponieważ nie różnią się znacznie od postów organicznych. Każda reklama jest oznaczona w prawym górnym rogu, jako post sponsorowany. Dzięki temu reklamodawcy zyskali możliwość dotarcia do nowych odbiorców. Aplikacja umożliwia targetowanie każdej kampanii oraz ustalenie jej z konkretnym celem działania, np. kliknięcia przekierowujące do witryny, polubienia strony, wyświetlenia filmu, etc. Warto pamiętać, że na Instagramie najlepiej sprawdzają się reklamy, które zawierają interesujące i przykuwające wzrok grafiki.
Jak się wybić i co zrobić, żeby marka na Instagramie odniosła sukces?
- Optymalizacja konta
1) Nazwa konta – musi być od razu rozpoznawalna dla użytkownika, ma jednoznacznie kojarzyć się z marką. Jeżeli w portalu istnieją już konta o podobnie brzmiącej nazwie, warto dodać informacje, że jest to kanał oficjalny.
2) Link w opisie – dzięki temu ułatwi to przekierowanie użytkownika bezpośrednio na oficjalną stronę internetową. - Wysoka jakość zdjęć / video.
- Wykorzystanie hashtagów.
- Systematyczność dodawanych postów.
- Interakcja z użytkownikami.
- Content związany z tematyką marki.
- Brak duplikatu treści na różnych kanałach społecznościowych.
- Utrzymanie spójności marki – jeśli firma posiada określoną identyfikację wizualną, zgodność powinna być zachowana (np. Desigual, Burberry).
- Kreatywne podejście do produktów – ciekawe i nieszablonowe grafiki (np. H&M, Nike).
- Śledzenie trendów – niektóre z nich mogą być bliskie z wizją firmy. Dzięki nim można pokazać dystans marki bądź przyłączyć się do akcji charytatywnej, jak wyzwanie Ice Bucket Challenge.
- Geolokalizacja – oznaczanie lokalizacji zdjęć.
- Zintegrowanie konta z innymi kanałami społecznościowymi.
- Współpraca z trendsetterami / influencerami.
- Eksperymentowanie z układem zdjęć (np. Anthony Vaccarello dzieli jedno zdjęcie na kilka postów).
- Możliwość opowiadania historii.
- Repostowanie wpisów użytkowników – jest to działanie wizerunkowe, które zwiększa zaangażowanie (np. SiNSAY, The North Face, Go Pro).
- Wykorzystywanie potencjału Real Time Marketingu (np. adidas stworzył post z nawiązaniem do VII części Gwiezdnych Wojen, które wchodziły właśnie do kin).
Autor: Margot Włodarczyk