Ostatnie 12 miesięcy to dla MODIVO szereg zmian i innowacji. O największych sukcesach 2021 roku oraz planach na przyszłość platformy, opowiada nam Aleksandra Szol, dyrektorka e-commerce i marketingu MODIVO.
Fashion Biznes: 2021 rok dla MODIVO w trzech słowach to…
Aleksandra Szol: Ludzie. Szansa. Rozwój.
Online czy offline?
Stawiamy na strategię omnichannel. Umiejętnie łączymy te dwa światy tworząc unikalne doświadczenie zakupowe. Stworzyliśmy koncept Reserve&Collect, który umożliwia jak najłatwiejszy zakup oraz sięganie po modowe inspiracje i dostęp do szerokiej oferty. Klient może zamówić do sklepu stacjonarnego produkty z oferty sklepu internetowego MODIVO. Otrzymuje SMS z informacją, że zamówienie jest kompletne. Wtedy może przyjść do salonu, w komfortowych warunkach przymierzyć produkty i dopiero podjąć decyzję o zakupie. Do tego momentu nie ponosi żadnych kosztów. Cały proces – odebranie zamówienia, przemierzenie, zakup lub zwrot odbywają się w jednym miejscu.
MODIVO w wersji eko, czyli współpraca z InPost i wprowadzenie opakowań wielokrotnego użytku to prawdziwa innowacja na rynku e-commerce. Jak zrodził się ten pomysł?
MODIVO sukcesywnie realizuje strategię zrównoważonego rozwoju. Naszym celem jest realny i pozytywny wpływ na otaczającą rzeczywistość. Działania platformy e-commerce dotyczą kilku obszarów skupionych wokół: produktów, środowiska naturalnego, współpracowników oraz społeczeństwa. Projekt realizowany z InPost pozwoli nawet dziesięciokrotnie zmniejszyć zapotrzebowanie na jednorazowe opakowania. Przy obecnym rozwoju rynku e-commerce kierunek jest tylko jeden – logistyka musi być nowoczesna, wydajna i jeszcze bardziej ekologiczna. Właśnie dlatego wprowadzamy pierwszy w Polsce system wtórnego obiegu opakowań w e-commerce. Opakowania są dostosowane rozmiarem do wysyłanego produktu, aby nie przewozić powietrza. Wierzymy, że wspólnie z InPost możemy zapoczątkować zieloną rewolucję w branży e-commerce.
W 2021 MODIVO otworzyło swój pierwszy sklep stacjonarny poza granicami kraju, tj. w czeskiej Pradze. Aktualnie platforma dostępna jest dla klientów na kilkunastu europejskich rynkach. Czy planujecie kolejne ekspansje i co Was motywuje w dotarciu do klienta zagranicznego?
Przy intensywnym rozwoju z jakim się mierzymy, ekspansja zagraniczna to jedyny słuszny wybór. Wszyscy są ważni. Chcemy być inkluzywni, dawać dostęp do oferty MODIVO jak największej ilości osób. Cieszymy się, że setki tysięcy ludzi na całym świecie zaufało nam i zostało naszymi lojalnymi Klientami. To oni są dla nas najważniejsi, niezależnie od szerokości geograficznej – jesteśmy dla każdego, kto chce “po nas sięgnąć”, traktować nas jak partnera w swoich wyborach. Patrzymy na człowieka jak na dzieło sztuki, naszą naturalną ambicją jest motywowanie do wyrażania siebie, dodawanie odwagi do bycia sobą, a tym samym – zachęcenie do swobodnego korzystania z wielu dostępnych narzędzi, m.in. mody. Jeśli my, jako MODIVO staniemy się dla nich codzienną inspiracją, nasza misja będzie spełniona.
Otworzyliśmy już 5 sklepów stacjonarnych w Polsce i zagranicą. Sklep internetowy MODIVO działa w 13 krajach. W tym roku planujemy ekspansję na kolejne rynki.
Co oznacza synchronizacja eobuwie.pl z MODIVO?
Zmieniamy nazwy spółki eobuwie.pl na MODIVO. Decyzja ta związana jest ściśle z planowanym debiutem giełdowym oraz dalszym rozwojem na rynkach zagranicznych. Sklep eobuwie.pl w Polsce i zagraniczne odpowiedniki takie jak epantofi.ro czy eobuv.cz pozostają bez zmian. Nazwa MODIVO jest bardziej uniwersalna i łatwiejsza do przyswojenia za granicą, dlatego wierzymy, że ta zmiana przyniesie same korzyści.
Sukces w 2021 możecie mierzyć nie tylko w liczbach czy satysfakcji i zadowoleniu klientów. Wasze działania zostały wielokrotnie docenione i nagrodzone przez branżę e-commerce.
MODIVO nieustannie się rozwija, naszą misją jest bycie najbardziej inspirującą platformą modową do 2025 roku. Rok 2021 był dla nas szczególnie ważny, ponieważ ten rozwój został doceniony przez rozmaite, niezależne podmioty. MODIVO zostało laureatem prestiżowego konkursu EuropaProperty CEE Retail & Marketplace Awards. Za innowacyjny projekt salonu z odzieżą premium łączący świat online i offline zdobyliśmy Grand Prix konkursu Digital Signage Awards. Nasz mulitbrand MODIVO zwyciężył także w konkursie eCommerce Awards 2021 w głównej kategorii BestIn, na najlepszy sklep internetowy, a także w kategorii Best Cross Border z uwagi na ekspansję zagraniczną, kontynuowaną w trudnym czasie pandemii. Ogromna radość! Wielkie wzruszenie.
Równie niebywałym zaszczytem była nagroda Dyrektor Marketingu Roku w kategorii E-Commerce. Traktujemy te nagrody szczególnie, ponieważ są one przepięknym zwieńczeniem naszej ciężkiej pracy w tym roku i docenieniem całego zespołu MODIVO, bez którego nie udałoby nam się być w tym miejscu, w którym jesteśmy teraz.
Czego Wam życzyć w 2022 roku?
Tego, czego wszyscy powinniśmy sobie życzyć! Dopóki pozostajemy w zdrowiu, wśród bliskich, bezpieczni – cała reszta, której pragniemy okaże się całkiem prosta. W kontekście biznesu jako Zespół na pewno zadbamy o to, aby nasze ambitne plany i założenia zostały spełnione – trzymajcie więc za nas kciuki. Widzimy ogromny potencjał w nadchodzącym roku, niech więc okaże się tak samo ekscytujący jak rok poprzedni.