Diverse to polska marka odzieżowa, która na rynku działa od 1993 roku. Zasięg firmy stale się powiększa – obecnie Diverse posiada ok. 300 punktów detalicznych, zlokalizowanych na terenie Polski. Jak na przestrzeni ostatnich miesięcy marka realizowała swoje założenia? O sukcesach i kampaniach z 2022 roku opowiada Anna Kobylarz, Director of Marketing & E-commerce Development w Diverse.
2022 rok w kilku słowach to…
zaskakujące wydarzenia, kontrowersje i zmiany. To próba odnalezienia się w postpandemicznej rzeczywistości, to polityka i wojna w Ukrainie oraz jej wpływ na praktycznie każdy aspekt naszego życia. To napawająca nadzieją, altruistyczna postawa polskiego społeczeństwa. To inflacja i rosnące stopy procentowe. To śmierć ikonicznej, brytyjskiej królowej. To, w końcu, legendarny sukces polskiej tenisistki Igi Świątek i kontrowersyjne Mistrzostwa Świata w piłce nożnej.
W samej branży modowej fenomenem okazał się pokaz domu mody Coperni na Paris Fashion Week. Wideo, na którym polimerowa sukienka powstaje bezpośrednio na ciele Belli Hadid, biło rekordy popularności. Myślę, że to jeden z kilku przykładów tego, jak może wyglądać moda przyszłości. Na pewno nikogo nie dziwią już odważne kolaboracje marek, pozornie niezwiązanych ze sobą – tu mam na myśli współprace marek high fashion ze znanymi sportowymi brandami.
Z jakiej kampanii z 2022 roku jesteście najbardziej dumni?
Przede wszystkim jesteśmy dumni z kampanii kolekcji w stylu athleisure. Athletics i Diverse Open to nie tylko kolekcje nawiązujące do retro klimatów, ale również wysokiej jakości ubrania dedykowane współczesnym it-girls i it-boys. Działania marketingowe stają się przyjemnością, kiedy produkt jest ponadczasowy i prezentuje wysoki poziom estetyczny, jakość wykonania oraz rzemiosło.
Tu warto także wspomnieć o naszym projekcie DEXT TECH – The Full Moon Effect. W kampanii przedstawiliśmy wpływ faz księżyca na naszą naturę, emocje i odczucia. DEXT TECH jest perełką Diverse – dopracowaną, funkcjonalną i zaprojektowaną w stylu techcore. Dużym sukcesem okazała się również kampania kurtek Diverse (głównie technicznych, grzejących, zasilanych baterią powerbank z linii EVOLUTION).
Zobacz też: Minimalizm, technika i nowoczesne detale. Poznaj nową kolekcję Diverse stworzoną w duchu techwear
W 2022 roku w Diverse pojawiły się również projekty motorsportowe. Sporty ekstremalne są mocno zakorzenione w DNA firmy. Kolejny raz, jako oficjalny partner aktualnie trwającego rajdu Dakar, mogliśmy ubrać światowej klasy zawodników. Nasza limitowana kolekcja DEXT DAKAR stała się trendowym klasykiem, a jej popularność sięga daleko poza granice naszego kraju.
Dodatkowo możemy pochwalić się licencjonowaną kolekcją 24h Le Mans, którą stworzyliśmy z okazji prestiżowego 24 godzinnego wyścigu oraz retro kolekcją na licencji HONDA. Oprócz tego, prowadziliśmy kampanie promujące kolekcje gamingowe skierowane do fanów takich gier jak Assassin’s Creed.
Najważniejsze wyzwania strategiczne 2022 roku:
Najważniejsze wyzwania dotyczą wielkich wydarzeń i zmian, które zanotowaliśmy w ubiegłym roku. Nieustannie pracujemy nad trendami, koncepcją naszych kolekcji i doskonaleniem procesu produkcji. Nasza strategia opiera się głównie na pracy nad jakością produktów, podejmowaniu interesujących tematów, tworzeniu wartościowych treści i dopasowaniu naszej oferty, tak by spełniała potrzeby nawet najbardziej wymagających klientów.
Jaka była najważniejsza lekcja, jaką wynieśliście z 2022 roku?
Możesz być przezorny i przygotowany na wiele, a życie i tak pisze własne scenariusze. Kryzys ekonomiczny wiąże się z konsekwencjami na różnych płaszczyznach. Dostosowanie się do współczesnej sytuacji to nie tylko nowe zasady prowadzenia firmy, ale także zrozumienie perspektywy klienta, gdy zmieniają się jego potrzeby i motywacje.
Jakie tematy społeczne były dla Was istotne i jak przełożyło się to na Wasze działania?
Były, są i będą to kwestie związane w pokojem, bezpieczeństwem i zdrowiem społeczeństwa. Przytoczony wcześniej konflikt w Ukrainie sprawił, że aktywnie działaliśmy i działamy w wielu sferach. Zaangażowany jest każdy – od członków naszego Zarządu, po managerów, specjalistów czy samych projektantów.
Jakie są Wasze plany i założenia na 2023 rok?
Nasze plany nakierowane są przede wszystkim na rozwój. Bardzo silnie skupiamy się na jakości naszych produktów. Nieustannie pracujemy nad strategią marek Diverse, Diverse Extreme Team i Coalition. Planujemy poszerzać działania wynikające z naszego DNA. Ważny jest dla nas również rozwój digitalu i e-commerce oraz wprowadzanie nowych technologii. Myślę, że w 2023 roku zaskoczymy Was niejednym projektem!
Przeczytaj też: Diverse beachwear – kostiumy dopasowane do potrzeb lata