#ContentMarketing, czyli jak moda tworzy content

1051
Fot. Getty Images

Użytkownicy Internetu codziennie dzielą się blisko 30 milionami treści, które uważają za warte uwagi i publikacji w mediach społecznościowych. Jak wśród takiej ilości informacji wyróżnić publikacje na temat czerwonej sukienki marki X? Liczy się pomysł na ciekawą treść i wizualizację, a co za tym idzie, zainteresowanie czytelnika, aprobata i dalsze przekazanie informacji w wirtualny świat mody!

Wielkim wyzwaniem dla każdego autora treści, jest umiejętne zarządzanie samym procesem tworzenia oraz publikacją w odpowiednich miejscach. Sekret tkwi w tym, aby znaleźć się tak, gdzie potencjalny klient bez większego zaangażowania odnajdzie informacje, które mogą go zainteresować.

Energia i impuls zmian zachodzących w obszarze marketingu, PRu i mediów społecznościowych sprawia, że trudno mówić o każdym z osobna. Treści wytwarzane przez każde z twórczych działań są nazywane content marketingiem. Strategia contentu ma na celu zachęcić użytkowników do samodzielnego sięgania po publikowane treści. Cel treści? Daj znaleźć się potencjalnym klientom i zaciekaw go publikowanym materiałem.

BlogsSkuteczne działania oparte są o cykl życia treści, który wyznacza 5 podstawowych etapów:

  • wybór kanałów
  • nawiązanie kontaktów redakcyjnych
  • tworzenie treści na podstawie jasno wyznaczonych celów biznesowych
  • dystrybucja i praca nas tworzeniem wysokich zasięgów
  • analiza konwersji publikowanych treści

Filarem content marketinu jest rozpoznanie potrzeb i oczekiwań odbiorców, a kolejnym krokiem jest dostarczenie im tego czego potrzebują. To bardzo proste, wystarczy stworzyć mapę podróży klienta, która wskaże nam na jakim etapie zakupu aktualnie się znajduję. Treści można tworzyć od podstaw, czyli zaciekawienia klienta, opowieść o aktualnych trendach, następnie umiejscowienie naszego produktu pomiędzy tymi, które rynek dyktuje jako najpotrzebniejsze! Kolejnym etapem jest wzbudzenie pożądania u klienta, opowieść o marce, a końcowe materiały mogą dotyczyć emocji jakie dostarczy posiadany produkt. Nie ma jednej idealnie drogi, którą przebywa klient zanim zakupi przysłowiową czerwoną sukienkę. Można to delikatnie przewidywać i na każdym z etapów dostarczać różnorodnych materiałów. Na tej podstawie tworzymy content marketing, treści wartościowe dla czytelnika, które dostarczając wiedzę i wzbudzając pożądanie, świetnie zachęcają i zapraszają do poznania marki.

gazety komunikacja

Content to wszelkie publikowane treści w różnorodnej formie przekazu, artykuł, ulotka, czy warsztaty. Ważnym aspektem jest dotarcie do precyzyjnie wybranej grupy docelowej. Treści mają być dostarczane ważnymi dla odbiorcy kanałami komunikacji, np. dla branży modowej będą to wydarzenia, targi itp. eventy, media społecznościowe przekazujące wizualne treści oraz zachęcające na ciekawe branżowe spotkania np. Cracov Fashion Week, który organizuje liczne wykłady, warsztaty, wernisaże, spotkania i pokazy mody.

Content marketing to budowanie obecności marki tak, aby użytkownicy sami sięgali po materiały związane z marką. Wartościowe treści zwiększają szansę na naturalne rozpowszechnianie materiałów i aprobatę czytelników. Celem jest realizowanie celów sprzedażowych jak również wizerunkowych. Content nie może bezpośrednio nakłaniać do zakupu, ma na celu budować relacje i dostarczać wartościowych publikacji!

Autor: Monika Komorowska