TikTok Shop to kolejny krok chińskiego giganta w kierunku zwiększenia przychodów i zaangażowania użytkowników. Platforma – chcąc ułatwić im znalezienie polecanych produktów – wystartowała z nową funkcją. Dzięki niej, zamiast tracić klientów na rzecz zewnętrznych sprzedawców, umożliwia zakupy bezpośrednio z poziomu aplikacji. Dziś usługa startuje w Unii Europejskiej. Czy TikTok Shop jest w Polsce?
Nowa usługa w Unii Europejskiej
Do tej pory funkcja była dostępna w Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych, a także w Azji, między innymi w Malezji, Tajlandii czy Singapurze. Teraz chiński gigant robi kolejny krok, rzucając wyzwanie innym platformom handlu elektronicznego. 31 marca 2025 r. TikTok Shop oficjalnie wystartuje w trzech krajach Unii Europejskiej: Niemczech, Włoszech oraz Francji.
W Niemczech TikTok współpracuje z Cosnovą, a we Francji – z Carrefourem czy About You, które zostało przejęte przez Zalando. Co ciekawe, jeszcze w 2022 r. mówiło się o tym, że platforma porzuca plany na dalszy rozwój funkcji na rynku europejskim.
TikTok Shop – kiedy w Polsce?
Coraz więcej użytkowników zadaje sobie pytanie: kiedy TikTok Shop w Polsce? Chociaż chiński gigant otwarcie mówi o ambitnych planach i wejściu z nową funkcją na kolejne europejskie rynki, na ten moment nie wiemy, kiedy usługa będzie dostępna dla polskich użytkowników.
„We Francji, Niemczech i Włoszech mamy już gotowych partnerów z ich produktami. TikTok Shop będzie dostępny w tych krajach od najbliższego poniedziałku. Zamierzamy rozwijać się zdecydowanie szybciej, niż miało to miejsce w Wielkiej Brytanii. Wchodząc do UK 4 lata temu, musieliśmy najpierw nauczyć klientów takiego modelu sprzedaży, co zajęło dużo czasu”
– zapewnia Jan Wilk z TikTok Shop Operations.
Według ecommercenews.pl otwarcie TikTok Shop w Polsce jest wyłącznie kwestią czasu. Zgodnie z danymi z sierpnia 2024 r. liczba aktywnych użytkowników na lokalnym rynku wyniosła niecałe 12 milionów. Redakcja serwisu informacyjnego zachęca polskich sprzedawców do rozpoczęcia przygotowań i opracowania strategii sprzedaży opartej między innymi na współpracy z influencerami.
O TikTok Shop
„Doświadczenie jest podobne do kupowania w sklepie stacjonarnym: sprzedawcy mogą odpowiadać na pytania użytkowników na żywo, pokazywać swoje produkty z różnych perspektyw i udzielać wysoce spersonalizowanych porad”
– tłumaczy Wilk.
TikTok Shop pozwala użytkownikom kupić produkty wyświetlane w zakładce For You, a także artykuły prezentowane podczas transmisji na żywo. W poprzednim tygodniu format live shoppingu testowała Zara.
Nowa usługa TikToka sprawia, że platforma społecznościowa staje się istotnym partnerem w branży e-commerce. Przeniesienie sklepu do aplikacji skraca ścieżkę zakupową i jednocześnie zwiększa konwersję. Podobnie jak w przypadku treści publikowanych w mediach społecznościowych, tak i tu algorytm TikToka będzie proponować użytkownikom polecane produkty.
Zdjęcie główne: Unsplash