noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Torebka Chanel to obiekt pożądania kobiet na całym świecie i ikoniczny dodatek. Ceny torebek w Paryżu ponownie wzrosły.

Chanel notuje wzrost sprzedaży. Zysk marki urósł do 6,4 mld USD

REKLAMA
REKLAMA
noSlotData

W 2023 roku francuski dom mody Chanel wypracował dwucyfrowe poziomy wzrostu w kategoriach przychodu i zysku. Ikoniczny podmiot skorzystał na podwyżce cen produktów oraz dużym popycie na luksusowe torebki.

Przeczytaj również: Dyrektor generalny Prady o najbliższej przyszłości. Będziemy świadkami nowych przejęć?

Wyniki finansowe Chanel. W 2023 roku marka zyskała dwucyfrowo

W opublikowanym raporcie francuski dom mody poinformował o 16-proc. wzroście sprzedaży odnotowanym w 2023 roku. Dzięki temu do jego portfela trafiło 19,7 mld USD. Zysk operacyjny Chanel osiągnął w omawianym okresie poziom 6,4 mld USD. Za ponad połowę wygenerowanego przychodu odpowiadał region Azji i Pacyfiku, na którym obserwowano skokowe odbicie po tąpnięciu wywołanym pandemią. Najsłabszy wzrost sprzedaży (+ 2,4 proc. rok do roku) marka odnotowała w obu Amerykach.

Nasza marka jest powszechnie postrzegana luksusową. Obecnie za średniej wielkości torebkę Chanel należy zapłacić ponad 10 tys. USD. Wzrost sprzedaży, który udało nam się stworzyć w 2023 roku był w 9 proc. napędzany poziomem cen, natomiast w 7 proc. zwiększeniem wolumenu – tłumaczył w rozmowie z Bloombergiem dyrektor finansowy Chanel, Philippe Blondiaux.

Chanel regularnie podwyższa ceny swoich produktów dwa razy do roku.
fot. Unsplash

Przeczytaj również: Welcome to the Club – nowa kolekcja Reserved 

Prognozowany wpływ igrzysk olimpijskich na sprzedaż Chanel

Chanel nie spodziewa się, aby najbliższe igrzyska olimpijskie miały znaczący wpływ na sprzedaż produktów marki. – Nie mamy dużych ambicji względem wyników sprzedażowych, które wygenerujemy w Paryżu w okresie trwania największej sportowej imprezy na świecie – wprost powiedział Blondiaux. Dodał on, że spodziewane utrudnienia, chociażby w ruchu drogowym, mogą okazać się wręcz przeszkodą dla potencjalnych klientów marki.

Zdjęcie główne: Pexels

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES