Luksusowy dom mody Celine, należący do koncernu LVMH, zapowiedział swój debiut w branży kosmetycznej. Pierwszym produktem będzie szminka o nazwie 01 Rouge Triomphe, która pojawi się w sprzedaży jesienią 2024 roku. Pełna linia 15 produktów o satynowym wykończeniu zostanie natomiast wprowadzona na rynek w styczniu 2025 roku.
Linia kosmetyków Celine to pierwsze rozszerzenie działalności marki odkąd w 2019 roku projektant Hedi Slimane stworzył dla Celine zapachy do domu. Marka zapowiada, że w każdym sezonie będzie debiutować z nowymi kolekcjami kosmetyków, obejmującymi m.in. balsamy do ust, tusze do rzęs, kredki do oczu, pudry sypkie i róże.
Celine wypuści linię kosmetyków
Celine to kolejna marka modowa, która wkracza na rynek kosmetyków. W zeszłym roku podobne kroki podjęły m.in. Kering i Dolce&Gabbana. Celine będzie jednak prawdopodobnie mieć przewagę nad konkurencją dzięki dostępowi do specjalistycznej wiedzy i zasobów LVMH. Koncern posiada w swoim portfolio takie marki kosmetyczne jak Dior Beauty i Kendo, do których należą m.in. Fenty Beauty i Sephora Collection.
LVMH nie ujawnia danych finansowych dla swoich marek, ale według źródeł rynkowych Celine generuje roczne przychody w wysokości około 3 miliardów euro. Debiut na rynku kosmetycznym może znacząco zwiększyć tę kwotę i umocnić pozycję Celine jako jednej z czołowych marek luksusowych na świecie.
Przeczytaj również: Zara planuje rewolucję na rynku kosmetycznym. Te produkty mają odmienić codzienną pielęgnację