noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Pytania na rozmowie o pracę

Najczęstsze pytania na rozmowie o pracę w branży modowej

REKLAMA
noSlotData

Pytania na rozmowie o pracę to w dużej mierze niewiadoma. Pracodawca, zależnie od potrzeb danego stanowiska oraz profilu firmy, zwraca uwagę na różne cechy charakterystyczne aplikującego. Dla jednych najważniejsza jest komunikatywność i otwartość, dla innych – tzw. umiejętności twarde. Z tego względu przed rozmową warto przygotować się na wymianę zdań wykraczającą poza schemat standardowych rozmów. Oto najczęstsze pytania na rozmowie o pracę w branży modowej.

Lekkie zdenerwowanie przed spotkaniem z potencjalnym pracodawcą to naturalne zjawisko. Mobilizuje do działania i sprawia, że chcemy przedstawić się z jak najlepszej strony. Mimo to, nerwowe poszukiwanie odpowiedzi przy przyszłym przełożonym nie wpływa korzystnie na nasz wizerunek. Podstawą sukcesu rozmowy o pracę jest przewidzenie tego, o co zapyta rekruter.

Przygotowanie do rozmowy o pracę

Posiadanie potrzebnych dokumentów, w tym CV, jest niezbędnym elementem przygotowania na rozmowę o pracę. Choć pracodawca często przynosi wydrukowany dokument, na wszelki wypadek warto przygotować własną kopię. Równie ważny jest profesjonalny ubiór, szczególnie gdy ubiegasz się o pracę w branży mody. Wydaje się to dość oczywiste, jednak unikalna stylizacja może zwrócić uwagę osoby rekrutującej, a nawet stać się zapalnikiem do rozpoczęcia dyskusji odnośnie inspiracji. Nie mniej ważne jest to, by dostosować strój do miejsca, w którym odbędzie się rozmowa. Kawiarnia narzuca inny dresscode, niż biuro, jednak zdecydowanie outfit powinien być utrzymany w eleganckim stylu.

Nie można zapomnieć o działalności w mediach społecznościowych, istotnej w przypadku wielu stanowisk w branży modowej. Osoby rekrutujące coraz częściej zaglądają na konta potencjalnych pracowników. Warto zadbać więc o to, by treści, które udostępniasz były przemyślane i pomogły Ci zyskać sympatię pracodawcy.

Zobacz także: 6 sygnałów, że nadszedł czas na zmianę pracy

Co wiesz o branży modowej?

Wspólnym mianownikiem wymagań wszelkich stanowisk w modzie jest wiedza o aktualnej sytuacji sektora fashion, a także prywatne zainteresowanie tą dziedziną. Chociaż podczas rozmowy nikt nie pyta o szczegółową znajomość historii mody, przed rozmową warto przygotować kilka znanych sylwetek, które w jakiś sposób nas inspirują. Pracodawca może spytać:

  • Dlaczego chcesz pracować w modzie?
  • Jaka jest Twoja ulubiona postać z branży modowej? (redaktor modowy, fotograf – ktokolwiek, kto działa na rynku fashion)
  • Twórczość którego projektanta najbardziej do Ciebie przemawia?
  • Która gwiazda ma według Ciebie najlepszy styl?
  • Który tegoroczny pokaz najbardziej Ci się podobał?
  • Co obecnie śledzisz, obserwujesz w branży modowej (jakie firmy, newsy, magazyny, konta na Instagramie)?
  • Jaką książkę o modzie ostatnio przeczytałeś/aś?

Pracodawca chce wiedzieć, jakim jesteś pracownikiem

Doświadczenia w pracy pozwalają nam na określenie swoich granic oraz możliwości. Pracodawca z pewnością będzie chciał wiedzieć, co sądzimy o własnej postawie w pracy. Przed rozmową warto zastanowić się nad swoją historią na rynku pracy oraz wytypować jej istotne aspekty. W trakcie rozmowy mogą pojawić się pytania takie jak:

  • Jakie były Twoje osiągnięcia w poprzedniej pracy?
  • Czego oczekujesz od nowego stanowiska?
  • Z jakimi wyzwaniami spotkałeś się w poprzedniej pracy i jak udało Ci się je przezwyciężyć?
  • Co najbardziej podobało Ci się w ostatniej pracy? Co podobało Ci się najmniej?
  • Co w pracy jest Twoją mocną stroną?
  • Co w pracy jest Twoją słabszą stroną
  • W jakim systemie dotychczas pracowałeś/aś?

Przed rozmową o pracę zapoznaj się z informacjami o firmie

Szukając pracy często aplikujemy do wielu firm na raz. Wiadomo, że niektóre marki są nam bliższe. Niezależnie od tego, która firma odpowiedziała na aplikację, należy zapoznać się z jej portfolio. Pracodawca musi mieć pewność, że będziemy zaangażowani w rozwój biura na arenie rynkowej, jak i samej struktury wewnątrz pracowniczej. Z tego względu na rozmowie o pracę może zapytać:

  • Dlaczego wybrałeś naszą firmę?
  • Co słyszałeś o naszej firmie w mediach?
  • Jakie doświadczenia możesz wnieść do naszej firmy?
  • Co można udoskonalić w profilu naszej firmy w mediach społecznościowych?
  • Jak branża mody może się dalej rozwijać, ulepszać?

Pytania na rozmowie o pracę mogą wykraczać poza życie zawodowe

Podczas rekrutacji chcemy wyróżnić się spośród innych aplikujących. Zainteresowania wykraczające poza profil stanowiska mogą zainteresować pracodawcę. Łatwo zobrazować to chociażby na przykładzie redakcji Fashion Biznes – choć większość tematów odnosi się do mody, istotną kwestią będzie również zainteresowanie nowinkami ekonomicznymi lub globalnym handlem detalicznym. Przed spotkaniem warto zastanowić się, które z zainteresowań mogą zaimponować pracodawcy. Możemy usłyszeć pytania takie jak:

  • Czym się interesujesz poza modą?
  • Czy jesteś aktywny w mediach społecznościowych? Jakich?
  • Jaki kontent Cię interesuje?
  • Jakie magazyny, konta, strony subskrybujesz/obserwujesz?
  • Jakie strony, portale, blogi czytasz codziennie?
  • Co przeczytałeś, obejrzałeś ostatnio, co wzbudziło Twoje zainteresowanie?

Na koniec nie zapomnij sam zadać kilku pytań przyszłemu pracodawcy

Warto wiedzieć, że rozmowa o pracę to nie tylko wywiad przeprowadzany przez rekrutera. Podczas spotkania mamy szansę uzyskać istotne informacje na temat wszelkich aspektów współpracy. Pytania ze strony aplikującego są zawsze mile widziane – pokazują zaangażowanie i obrazują umiejętność poruszania się na rynku pracy. Możesz spytać:

  • Jak wygląda typowy dzień pracy osoby na tym stanowisku, na które aplikuję?
  • Jakie są możliwości rozwoju i ścieżka kariery w firmie?
  • W jaki sposób są mierzone efekty mojej pracy?
  • Z kim dokładnie będę współpracować?
  • Jak wyglądają następne kroki rekrutacji?
  • Czy mogę dostarczyć jeszcze dodatkowe informacje o sobie, które pozwolą łatwiej podjąć decyzję w sprawie rekrutacji?

Z dobrym przygotowaniem i wcześniejszym ustaleniem odpowiedzi na powyższe pytania możesz być spokojny o dobrą prezentację podczas rozmowy o pracę. Warto pamiętać, że każda odpowiedź jest dobra, jeśli jest autentyczna, wypowiedziana ze spokojem, ale i pewnością siebie w głosie.

Przeczytaj też: Kobieta w biznesie, czyli skuteczna strategia na personal branding

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES