Career Monday: Jak oczyścić umysł na wiosnę?

212
Źródło: www.thestylestalker.com

Nadejście wiosny to idealny czas, aby oczyścić swój organizm z toksyn i przygotować się na cieplejszą połowę roku. Warto pamiętać, że zdrowe ciało to przede wszystkim zdrowy duch. Prawdopodobnie po zimie brakuje Ci witaminy D, co obniża samopoczucie, jednak słoneczne dni przynoszą energię na nowy początek. Najwyższy czas oczyścić umysł na wiosnę!

Zbliż się do natury

Dzień staje się dłuższy, a pogoda coraz ładniejsza, masz więc okazję, by wyprowadzić swoje myśli na spacer. W wolnej chwili, warto opuścić wnętrze mieszkania i wyjść na świeże powietrze, do pobliskiego parku czy lasu. Poza samą przyjemnością z przebywania na słońcu, istnieje wiele korzyści płynących ze spacerów, potwierdzonych naukowo.

Spacery pomagają uwolnić serotoninę – neuroprzekaźnik, który zwiększa produkcję melatoniny. Melatonina natomiast reguluje cykl snu, a więc spacery są idealne, jeśli chcemy mieć spokojną noc i bezproblemowo zasnąć. Według badaczy z Uniwersytetu Kalifornijskiego spacerowanie nie tylko uwalnia serotoninę, ale także endorfiny. Obie substancje znane są jako hormony szczęścia, więc mieszanka obydwu wprawi Ci dobry nastrój i oczyści umysł.

Pamiętaj o oddechu

Gdy gromadzimy w sobie stres, podstawowe funkcje życiowe zostają zaburzone. Oddech staje się nieregularny, a nawet często zapominamy o nabieraniu powietrza. Takie zakłócenia podczas oddychania zwiększają napięcie i niepokój, a co za tym idzie – stresujemy się bardziej.

Tej wiosny, warto nauczyć się kilku technik oddychania i wprowadzić je do swojej codzienności. Odpowiednie ćwiczenia podtrzymują Twoją równowagę, redukują stres, dodają energii i automatycznie poprawiają nastrój. Wbrew pozorom, techniki oddychania wcale nie są trudne i każdy jest w stanie nauczyć się z nich korzystać.

Na początek możesz wypróbować najprostsze ćwiczenia, jak technika „4-7-8”. Zacznij w pozycji siedzącej. Połóż czubek języka na górnym podniebieniu tuż za zębami i trzymaj go w tym miejscu przez cały czas trwania ćwiczenia. Zrób wydech przez usta. Zrób wdech nosem licząc w myślach od 1 do 4. Zatrzymaj powietrze licząc powoli od 1 do 7. Wypuść powietrze ustami licząc od 1 do 8. Taką sekwencję powtórz cztery razy.

Medytuj

Choć medytacja często wydaje się pojęciem odległym, powstaje coraz więcej miejsc, w których można łatwo się jej nauczyć. Jeśli nigdy wcześniej jej nie próbowałeś, tej wiosny warto odważyć się na zajęcia jogi czy medytacje w domowym zaciszu z wirtualnym instruktorem.

Doktor Rebecca Erwin Wells odkryła, że joga i medytacja nie tylko poprawiają kondycję oraz koncentracje, ale także sprawiają, że mamy lepsze samopoczucie na co dzień. Jej zespół odkrył, że wystarczy zaledwie osiem tygodni regularnej medytacji, aby poprawić aktywizację sieci funkcjonalnej mózgu, odpowiedzialnej za wspomnienia.

Natomiast doktor Fedel Zeidan badał mechanizmy aktywowane podczas medytacji. Które służą zmniejszeniu percepcji bólu i lęku. Okazało się, że poczucie lęku spadło u badanych aż o 39 procent dzięki praktykowaniu medytacji. Nauka daje więc jasny sygnał, że dzięki medytacji jesteśmy w stanie zmniejszyć odczuwanie bólu i niepokoju, oczyszczając umysł z niepotrzebnych ciężarów.

Zmniejsz nadmiar bodźców

Żyjemy w czasach, gdzie natłok informacyjny przytłacza każdego dnia. Podobno w ciągu dnia atakuje nas więcej informacji, niż przez całe życie docierało do przeciętnej osoby żyjącej w XIX wieku. Niezależnie od tego, ile w tych statystykach jest prawdy, sam pewnie zauważasz, że media społecznościowe, Internet i nieustanne bycie online odbiera dużo sił i może być bardzo męczące.

Nie musisz całkowicie rezygnować z social mediów, w obecnych czasach ciężko być całkowicie offline. Możesz pomóc sobie w inny sposób, na przykład wybierając i selekcjonując źródła informacji. Zacznij zwracać uwagę na to, co wyświetla Ci się na Instagramie czy Facebook’u. Zastanów się, czy na pewno potrzebujesz tych konkretnych informacji. Jeśli nie, czas zrobić porządki z listą obserwowanych kont, znajomych czy zakładek i subskrybowanych kont.

Warto także wprowadzić dni odpoczynku, w których korzystamy z sieci w minimalnym stopniu albo wcale. Wyobraź sobie wiosenną niedzielę bez korzystania z Internetu. Taki relaks zdecydowanie oczyszcza umysł.

Przeczytaj również: Career Monday: Zen To Done, czyli prosty sposób na zwiększenie efektywności