W okresie świątecznym dom mody Bottega Veneta przedstawia „Bottega For Bottegas”, inicjatywę mającą na celu promowanie włoskich rzemieślników. Prezentowana w mediach społecznościowych oraz specjalnej zakładki na oficjalnej stronie internetowej marki inicjatywa stawia włoskich twórców w centrum uwagi.
Do pierwszej edycji „Bottega for Bottegas” wybrano 12 rzemieślników zlokalizowanych w regionach Kampanii, Lombardii oraz Toskanii. Wśród nich znalazły się: Amatruda – fabryka papieru i artykułów papierniczych; Cantina Bisson – winnica; Enza Fasano – pracownia ceramiczna; Gay-Odin – manufaktura czekolady; Ginepraio Gin – producent alkoholi; Krumiri Rossi – ciastkarnia; Pastificio Martelli – manufaktura makaronu; Orsoni – pracownia ceramiczna; Riso Pozzi – producent i dystrybutor ryżu; Respighi Drums – twórca instrumentów muzycznych; Olio Vanini – tłocznia oliwy z oliwek oraz Saponificio Varesino – manufaktura mydła.
Dzięki projektowi, Bottega Veneta zamierza wykorzystać swoją widoczność i rozgłos, aby zwrócić uwagę na włoskich przedsiębiorców i ich rzemiosła – „szczególnie w czasie, gdy lokalni przedsiębiorcy, nadal odczuwają skutki pandemii” – wyjaśnił Bartolomeo Rongone, dyrektor generalny Bottega Veneta.
To jednak nie wszystko. Aby promować inicjatywę „Bottega For Bottegas”, Kering Group przekształci również tablice reklamowe i witryny sklepów w Mediolanie.