Avon niszczy pewność siebie kobiet? Marka wstrzymuje swoją kampanię

14857
Źródło: marketingweek.com

Firma Avon wstrzymała swoją kampanię kosmetyków antycellulitowych, która wywołała burzę w Internecie. Marka została oskarżona o niszczenie pewności siebie kobiet. Dlaczego?

Avon w ramach kampanii przygotował serię reklam promujących krem Smooth Moves Naked Proof. Krem ma służyć jako środek zwalczający cellulit. Nie byłoby w tym nic kontrowersyjnego, gdyby nie podpis znajdujący się na jednej z fotografii. Na zdjęciu widać śmiejącą się modelkę, a napis brzmi: „Dołeczki są urocze na twarzy, nie na udach”.

Zdjęcie skomentowała amerykańska aktorka oraz aktywistka, Jameela Jamil. Na swoim koncie na Twitterze oskarżyła markę kosmetyczną o zawstydzanie kobiet, poprzez demonizowanie rzeczy, które są naturalne. Cellulit przedstawiany jest przez Avon jako defekt. Prawda jest taka, że posiada go 80-90% kobiet.

Przestańcie zawstydzać kobiety z powodu wieku, wagi i cellulitu. To są nieuniknione, zupełnie normalne rzeczy – czytamy w poście aktorki, który w cztery dni udostępniono ponad 13 tysięcy razy.

Ostatecznie Avon przeprosiło za swoją niefortunną wpadkę.

Pragniemy Państwa poinformować, że pilnie pracujemy nad usunięciem tego przekazu z naszych materiałów marketingowych. Podejmujemy działania w tym kierunku. Kochamy naszą społeczność kobiet – skomentowała firma.

Jak zapewnia nas Avon na swojej stronie internetowej, ich wizją jest być firmą, która najlepiej rozumie i zaspokaja potrzeby kobiet na całym świecie w zakresie produktu, obsługi, jak również samorealizacji. A co Wy myślicie o tej aferze? Zapraszamy do komentowania sprawy.

>>>Przeczytaj również: „Take a New Chance”, czyli kolejna odsłona Chanel