REKLAMA

ART&BUSINESS / czerwiec 2015

REKLAMA

Najnowszy Art & Business a w nim: Przemoc!

Zaprojektować śmierć

Wyprodukowanie pierwszego pistoletu całkowicie w technologii 3D totalnie odmieniło pojęcie designu jako dziedziny mającej ulepszyć jakość życia, twierdzi Paola Antonelli, kuratorka w nowojorskim Museum of Modern Art, którego najnowsza realizacja zainspirowała nas do zrobienia tego numeru „Art & Business”. Internetowy projekt „Design and Violence” poświęcony, jak wskazuje tytuł, niebezpiecznym związkom designu i przemocy, to jedno z pierwszych (i bardziej interesujących) przedsięwzięć, tak odważnie eksplorujących mroczne strony tej dziedziny. O „nieczystym sumieniu designera” pisze dla nas Jacek Tomczuk, a my nieco podbijamy stawkę i w rozmowie z jednym z najlepszych polskich reporterów, Wojciechem Tochmanem pokazujemy konsekwencje tego, że ktoś kiedyś zaprojektował narzędzie zbrodni. Nie zawsze może być przyjemnie, więc tym razem nie życzę Państwu miłej lektury. Nie będzie taka.

Anna Jastrzębska
Redaktor Naczelna “Art & Business”

Handel bronią

Galeria, w niej praca Bianki Rolando. Tytuł „Pieprzyć granice śmierci” dźwięczy mi w głowie do teraz. Artystka i poetka uderza w swoich – pisarzy, agresywnie kreujących swoje życiorysy, wypełniając je tym, co kusi najbardziej: seksem i przemocą. Dzięki temu ich biografie sprzedają się lepiej niż tomiki poezji. Przemoc to niestety towar, a artyści, plastycy, pomagają w tym handlu. Ludzie oczekują przemocy jak igrzysk, chcą na nią patrzyć, a reporterzy, jak Josef Koudelka, bohater jednej z wystaw na krakowskim Miesiącu Fotografii (o którym mam przyjemność napisać w tym numerze) dostarczają im tych emocji. Nawet gdy nie takie są ich intencje.
Otwierając nasz czerwcowy magazyn, przyjrzyjcie mu się Państwo dobrze! Malutka Aniela nie płacze w nocy i pozwala spokojnie pracować Bartkowi – naszemu dyrektorowi artystycznemu, który zaprojektował najnowszy numer tak, że sami nie możemy się doczekać, by trafił w Państwa ręce.

Alek Hudzik
Szef działu “Art”

REKLAMA
REKLAMA

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Tagi
REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES