Amazon przymierza się do podbicia rynku odzieżowego. Koncern Jeffa Bezosa ogłosił, że otworzy w tym roku swój pierwszy sklep odzieżowy – Amazon Style.
Planowany sklep Amazona ma znajdować się w okolicach Los Angeles i mieć powierzchnię około 2,8 tys. metrów kwadratowych. Amazon Style ma jednak działać na zupełnie innej zasadzie, niż znane nam sklepy stacjonarne. Modele ubrań znajdujące się na pułkach będą miały charakter podglądowy. Za pomocą aplikacji Amazon w smartfonie, klient uzyska możliwość zeskanowania metki oraz wyboru koloru i rozmiaru. Wszystkie wybrane produkty pojawią się w przymierzalni (do której dostęp otrzymamy również z pomocą smartfona). Inteligentne ekrany wewnątrz kabiny umożliwią klientowi „domówienie” ubrań bezpośrednio do przymierzalni.
Dodatkowo algorytm Amazona będzie obserwować każdy zeskanowany przez klienta towar, dzięki czemu zaproponuje rekomendowane produkty. Zatem na klienta wchodzącego do przymierzalni, będą czekać nie tylko wybrane przez niego ubrania, ale również propozycje Amazona. Płatności, będą dokonywane za pomocą bezgotówkowej technologii Amazon One.
Technologia wspierająca wybór odzieży, została zaprezentowana przez Amazon już wcześniej. Pomaga ona sukcesywnie podbijać rynek – według analityków koncern już wyprzedził Walmart, jako podmiot, od którego Amerykanie najchętniej kupują ubrania. Wciąż jednak ma tu pole zarówno do ekspansji, jak i poprawy – aby stać się większym graczem na rynku modowym musi konkurować nie tylko z Walmartem (oferującym przede wszystkim to, co tanie), ale także z bardziej uznanymi podmiotami, jak Macy’s czy Nordstrom.