noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Małe i średnie firmy nie są gotowe na AI

AI wyzwaniem dla małych i średnich firm. Nieprzygotowani upadną?

REKLAMA
noSlotData

Analitycy i konsultanci branżowi uważają, że wprowadzenie systemów wykorzystujących sztuczną inteligencję to przełomem, który zmieni organizację pracy przedsiębiorstw. Problem tkwi w tym, że nie wszystkie są na to gotowe…

W niedawno opublikowanym raporcie firma Accenture stwierdziła, że AI w niedalekiej przyszłości stanie się rdzeniem, bez którego przedsiębiorstwa nie będą mogły osiągać rynkowych sukcesów. Sztuczna inteligencja ma zautomatyzować większość ich działań. Nowoczesne rozwiązania mają stać się kluczem do triumfu nad uboższą technologicznie konkurencją.

Mikel Lindsaar, dyrektor generalny StoreConnect, zauważa, że niestety wiele podmiotów nie jest gotowych na zmiany. Największe trudności czekają małe i średnie firmy. – Ich problemem jest brak łączności między poszczególnymi systemami. Zintegrowanie, stworzenie tych połączeń będzie bardzo trudne. To proces bardzo czasochłonny. Szczególnie uciążliwe będzie to dla działalności o ograniczonych zasobach finansowych – tłumaczy Lindsaar.

To jednak nie wszystko. Małym i średnim przedsiębiorstwom brakuje wykwalifikowanej kadry, a do prazy z AI jest ona niezbędna. To specjaliści odpowiadają za zarządzanie systemami, kontrolują zachodzące transformacje oraz czuwają nad jakością uzyskiwanych treści.

Pamiętajmy, że w obecnym kształcie sztuczna inteligencja działa głównie na zasadach uczenia maszynowego. Uzyskiwane wyniki oparte są na przewidywaniach obliczanych przy użyciu wcześniej wprowadzonych danych. Brak kompetencji kadry może doprowadzić do wprowadzenia wadliwych treści, co w konsekwencji spowoduje uzyskanie niedokładnych prognoz – mówi CEO StoreConnect. Jego zdaniem małe i średnie firmy w najbliższym czasie nie poradzą sobie z integracją „danych z systemami AI”. Dla części podmiotów może to być pierwszy krok w kierunku upadłości, ponieważ lepiej zorganizowana konkurencja z łatwością wygryzie tych, którzy nie zrobili technologicznego kroku wprzód.

Przeczytaj również: Tiffany & CO kupiło unikatowy szmaragd! To symbol mądrości i nadziei

Po co nam to AI

Podczas niedawnego spotkania analitycy z WWD i Sourcing Journal doszli do wniosku, że w przypadku małych i średnich firm inwestowanie w sztuczną inteligencję oraz jej przyszłe wykorzystywanie jest niezbędne do podejmowania właściwszych decyzji sprzedażowych. Ich zdaniem przyszłością handlu jest korzystanie z prognoz tworzonych przez AI.

Ponadto sztuczna inteligencja ma pozwolić przedsiębiorcom lepiej rozumieć zmiany zachodzące w zachowaniach konsumentów. Zwłaszcza w kontekście różnych kohort demograficznych. Z podobnych rozwiązań już korzystają giganci. Podczas ostatniej rozmowy z Fashion Biznesem Daniel Rogiński przyznał, że w Zaladno niemal każdy dział korzysta z pomocy sztucznej inteligencji.

Zdjęcie główne: Pexels
Przeczytaj również: Branża mody zaangażowana w Wimbledon. Pula nagród o 10 proc. w górę
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES