REKLAMA
Biała koszulka piłkarskiej reprezentacji Niemiec z numerem 44

Adidas zabronił dodawania numeru „44” do koszulek piłkarskiej reprezentacji

REKLAMA

Na sprzedawanym kibicom koszulkach piłkarskiej reprezentacji Niemiec nie zobaczymy numeru „44”. Taką decyzję podjął Adidas, zwracając uwagę na graficzne podobieństwo numeru z runem używanym przez paramilitarny oddział założony przez nazistów.

Przeczytaj również: Sephora idzie w stronę eko. Nowe zmiany pomogą w zrównoważonych zakupach

„44” zakazane na koszulkach reprezentacji Niemiec

Producent odzieży sportowej, będący jednocześnie partnerem technicznym piłkarskiej reprezentacji Niemiec, zakazał personalizacji koszulek naszego zachodniego sąsiada numerem 44. Powodem jest podobieństwo do symbolu używanego przez Schutzstaffel (SS) – paramilitarną jednostkę stworzoną przez Adolfa Hitlera.

Jako firma jesteśmy zobowiązani do przeciwstawiania się ksenofobii, antysemityzmowi, przemocy i nienawiści w każdej formie. Zablokujemy personalizację koszulek – przekazał Oliver Brüggen, rzecznik marki Adidas. Jego słowa były reakcją na wątpliwości wyrażane przez historyka Michaela Königa, który określił projekt jako „bardzo wątpliwy”.

Niemiecki strój wyjazdowy również wywołał kontrowersje. Tym razem problemem okazał się jego kolor – różowy. Zwolennicy argumentują, że odzwierciedla on różnorodność Niemiec. Krytycy twierdzą, że jest nietradycyjny i zorganizowany przez Niemiecki Związek Piłki Nożnej (DFB).

Przeczytaj również: Czy wtorek po Wielkanocy jest wolny od pracy?

Kontrowersyjne stroje piłkarskie

W ostatnich tygodniach fani reprezentacji Anglii krytykowali zmiany wprowadzone w krzyżu św. Jerzego z tyłu kołnierzyka drużyny, której sympatyzują. Nike zmiany argumentowało związane z użyciem koloru fioletowego i granatowego obok tradycyjnej czerwieni dodatkową symboliką integracji. To nie przekonało krytyków. Ich zdaniem to wyraz „braku szacunku i akt symbolizowania cnoty”. W zamieszaniu udział wzięli nawet politycy. Keir Starmer, lider Partii Pracy, wezwał do zaprzestania zmian.

W tle wizerunkowych przepychanek rozegrane zostaną Mistrzostwa Europy. Gospodarzem czerwcowego turnieju będą Niemcy. Spotkania odbywać będą się na 10 różnych stadionach. Początek emocji 14 czerwca.

Zdjęcie główne: adidas

REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES