Adidas ujawnił w środę swoje wyniki finansowe za 2023 rok. Te okazały się lepsze od oczekiwań, choć nie dorównały prognozom analityków. Sprzedaż netto w ciągu 12 miesięcy wyniosła 21,4 miliarda euro, co oznacza spadek o 4,8 proc. w porównaniu z 22,5 miliarda euro w 2022 roku.
Niemiecki producent artykułów sportowych odnotował spadek przychodów o niemal 5 proc. (w porównaniu z rokiem poprzednim) do 21,4 miliarda euro. Pomijając wahania kursów walut, przychody Adidasa pozostały niezmienione rok do roku, podczas gdy sama firma spodziewała się spadku o 1-3 proc.
Adidas zanotował zysk operacyjny w wysokości 268 milionów euro w ubiegłym roku. Jest to wynik lepszy od oczekiwań, ponieważ spółka przewidywała stratę operacyjną na poziomie 100 milionów euro. Adidas nie zdołał jednak powtórzyć sukcesu z poprzedniego roku, bowiem wynik ten jest niższy od zysku operacyjnego z roku 2022, który wyniósł 669 milionów euro.
Przeczytaj również: CCC planuje rozszerzyć portfolio. Na celowniku właściciel sklepów z odzieżą sportową
Adidas odrabia straty po zerwanej współpracy z Kanye Westem
Adidas wciąż wraca do zdrowia po utracie popularnej linii YEEZY i zerwaniu kontaktu z raperem Ye (Kanye Westem) pod koniec 2022 roku. Marka zauważyła, że gdyby w obu latach wykluczyć przychody z YEEZY, odnotowałaby 2 proc. wzrost sprzedaży neutralnej walutowo w ciągu 2023 roku.
Zysk operacyjny firmy był o prawie 1 miliard euro wyższy od oczekiwanego, częściowo ze względu na decyzję firmy o sprzedaży pozostałych zapasów YEEZY. Jednak liczba ta nadal była niższa o 59,9 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim, wynoszącym 669 mln euro. Pomimo wpływu YEEZY sprzedaż obuwia Adidas wzrosła w ciągu roku o 4 proc. w ujęciu neutralnym pod względem walutowym. W pozostałych krajach akcesoria zwyżkowały o 3 proc., a odzież spadły o 3 proc.
W kategorii Lifestyle marki odnotowano spadek przychodów w związku z zakończeniem współpracy z marką YEEZY. Jednakże wyższy popyt i rosnąca podaż marek Samba, Gazelle, Spezial i Campus spowodowały średniojednocyfrowy wzrost przychodów w segmencie Originals i dwucyfrowy wzrost w segmencie Skateboarding. Również koszykówka odnotowała dwucyfrowy wzrost dzięki nowo wprowadzonej kolekcji odzieży, charakterystycznym modelom obuwia i linii produktów Fear of God.
Przeczytaj również: Decathlon ma ambitne plany na przyszłość. “Chcemy mieć większy pozytywny wpływ na ludzi, społeczeństwo i planetę”