Wydawnictwo Condé Nast International właśnie wprowadziło na rynek nowy tytuł. „Vogue Business” ma być publikacją skierowaną do specjalistów z branży mody.
„Vogue Business” pojawił się na rynku tylko w wersji cyfrowej. Twórcy magazynu planują również informować swoich czytelników o nowościach za pośrednictwem newslettera. Portal odnaleźć można pod adresem voguebusiness.com
Wraz z uruchomieniem portalu, ruszyły również profile w mediach społecznościowych. Od dziś odnajdziemy je na Instagramie i LinkedIn.
Jak zapowiada Condé Nast International, tytuł ma skupiać się na nurtach w branży fashion, ruchach kulturowych, najnowszych trendach i technologiach w dziedzinie produkcji, kariery czy marketingu. „Vogue Biznes” ma również poruszać istotne dla branży tematy geopolityki, ochrony środowiska czy zmiany klimatu.
Wydanie „Vogue Business” nie jest połączone z magazynem „Vogue”, stanowiąc odrębny tytuł. Za jego powstanie odpowiada redakcja na czele z Lauren Indvik, byłą redaktor naczelną portalu Fashionista. Siedziba portalu znajduje się w Londynie.
Prace nad stworzeniem cyfrowego magazynu rozpoczęły się wiele miesięcy temu, kiedy to wydawnictwo postanowiło zasięgnąć pomocy kilkuset osób związanych z branżą mody (od studentów po dyrektorów generalnych), którzy zaangażowali się w testowanie wersji beta portalu i newslettera „Vogue Business”. Posiłkując się ich opiniami i sugestiami, nakreślono główne cele działania i stworzono finalną wersję, którą możemy zobaczyć już dziś.
Powiedziałeś nam, że chcesz trzech rzeczy: bardziej globalnego spojrzenia na modę, lepszego zrozumienia nowych technologii, oraz poruszenia kwestii zmian kulturowych (zarówno w kontakcie z klientem, jak i miejscu pracy). Powiedziałeś, że potrzebujesz tego wszystkiego w czasie, jakim zajmuje Ci picie porannego kubka kawy – czytamy w oficjalnym liście Lauren Indvik do czytelników.
Ruch wydawnictwa Condé Nast International to doskonały przykład szerokich zmian w branży wydawniczej. Oprócz coraz bardziej powszechnej digitalizacji i skupieniu działalności jedynie w sieci, jednym z obecnych trendów jest skupianie się wydawców na publikacjach dedykowanych niszowym grupom społecznym. Czy „Vogue Business” stanie się nowym głosem dla branży fashion i beauty?
>>> Zobacz również: Wydawca „Vogue’a”, poniósł straty w wysokości 14 mln funtów