Jeśli marka chce zasłużyć na tytuł pożądanej, nie wystarczy już, że zaoferuje atrakcyjne produkty. Aby pozostać na szczycie – oprócz sprzedaży projektów, które niezmiennie wywrą na konsumentach wrażenie – trzeba zrobić wokół siebie szum. Przez cały 2017 rok mogliśmy obserwować, jak projektanci prześcigają się w taktykach, mających zapewnić im pozostanie na ustach świata mody. Niektóre marki do perfekcji opanowały budowanie napięcia związanego z ogłaszaniem współpracy między sobą lub promocji z udziałem znanych osób.
W 2017 roku największe nazwiska w branży modowej zaskoczyły nas kontrowersyjnymi trendami i projektami, które podzieliły grono odbiorców. Ostatecznie jednak miłośnicy swoich ulubionych brandów reagowali entuzjazmem, ustawiając się w kolejkach i wykupując w mgnieniu oka całe kolekcje. Wygląda na to, że mijający rok nauczył marki perfekcyjnego balansu pomiędzy momentami intensywnej sprzedaży, a tymi, w których pozwolić sobie można na odrobinę zamieszania.
Hypebeast stworzyło zestawienie najpopularniejszych marek w 2017. Oto kilka z pozycji.
Balenciaga
Balenciagi w 2017 trudno byłoby nie zauważyć. Politycznie zaangażowana kolekcja na jesień-zimę 2017, torby inspirowane IKEA czy wreszcie sportowe buty „Triple S” – obok tego po prostu nie dało się przejść obojętnie. Można zaryzykować stwierdzenie, że Balenciaga w 2017 roku stała się bardziej ruchem kulturowym niż marką, na co wpłynęło zaangażowanie w promowanie Athleisure 2.0 oraz skierowanie uwagi na kwestię rodziny (kolekcja wiosna-lato 2018 oraz nowa linia dziecięca).
https://www.instagram.com/p/BSlu3YCjoGe/?taken-by=balenciaga