Gucci Alessandra Michele to obecnie najbardziej zaskakująca i najciekawsza marka w świecie mody. Nikt tak jak on nie łączy klasyki i szyku z kiczem, przepychem i groteską. Włoski dom mody postanowił opanować social media i stworzył kampanię reklamową zegarków przy pomocy zabawnych memów.
Czy wiedzieliście, że słowo mem powstało już w 1976 roku? Gucci zmienił komunikację w sieci, gdzie przeprowadził kampanię reklamową #TFW (That Feeling When) we współpracy z artystami (Amanda Charchian) oraz twórcami memów (@textsfromyourexistentialist, @beigecardigan). Głównym zadaniem kampanii jest… sarkastyczne ośmieszenie ludzkich zachowań. To najlepszy dowód na to, że Michele ma ogromny dystans do siebie i otaczającego go świata, a lekkie podejście do codzienności to jedna z bardziej pożądanych cech wśród millenialsów i generacji Z, do której skierowana jest promocja. Dyrektor kreatywny Gucci jest otwarty na współpracę z różnymi twórcami, niekoniecznie związanymi ze światem mody czy sztuki.
Wszystkie memy nawiązują do najnowszej serii Le Marche des Merveilles. Kampania opanowała nie tylko Internet, ale także media społecznościowe. Projekt bije rekordy popularności na Snapchacie pod nazwą #24HourAce oraz Instagramie #GucciGram. Zadbano nie tylko o oprawę graficzną memów, ale podpisy, za pomocą których wyrażone zostały uczucia, np. mem z podpisem: When the girl doesn’t notice your new watch.
Na stronie digital.gucci.com, gdzie możecie obejrzeć wszystkie prace artystów czytamy, że #GucciGram jest punktem wyjścia, dowolnym sposobem na opowiadanie historii. Michele słusznie zwraca uwagę, że kreatywność obecnie rodzi się i odnajduje swoją publiczność w mediach cyfrowych, będących przecież źródłem kultury wizualnej. Żyjemy w świecie smartfonów, gdzie możemy postrzegać obraz na wiele sposobów – w każdej chwili jesteśmy w stanie go zmienić, skleić, skorygować za pomocą chociażby aplikacji. Nie musimy już czekać, żeby wybrać się do muzeum – wystarczy otworzyć konto Instagrama, by mieć dostęp do współczesnych prac artystów czy fotografów. Wydaje się, że dla miłośników mody i sztuki ta oferta jest nadzwyczaj atrakcyjna!
Autor: Marlena Wysocka