noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Answear / Modelka siedzi na beżowej kanapie. Jest ubrana w czarne szerokie spodnie, czarną skórę oraz białą koszulę

Answear dwucyfrowo zwiększył przychody. „Wkroczyliśmy na drogę dynamicznego wzrostu sprzedaży”

REKLAMA
noSlotData

W ostatnich godzinach Answear opublikował wstępny raport finansowy za III kwartał bieżącego roku. Okazuje się, że w omawianym okresie przychody ze sprzedaży spółki wzrosły rdr aż o 25,8 proc. Niewątpliwie jest to wynik odpowiednio dobranej oferty, dobrze skrojonego okresu letnich wyprzedaży oraz skutecznego marketingu. Czego możemy spodziewać się w kolejnych miesiącach, a także jak na przedstawione wyniki zareagował kurs? Przyjrzeliśmy się informacjom z rynku.

Raport finansowy Answear. Wstępne wyniki za III kwartał 2024

Według sprawozdawczości MSSF, w III kwartale 2024 roku przychody ze sprzedaży spółki Answear wstępnie wzrosły dwucyfrowo do 343,6 mln zł. W tym samym okresie jej sprzedaż online znalazła się na poziomie 350 mln zł, czyli o 26,7 proc. powyżej zeszłorocznego wyniku.

Za nami dobry sprzedażowo kwartał. Cieszymy się, że ponownie wkroczyliśmy na drogę dynamicznego wzrostu sprzedaży, co wyróżnia nas na tle konkurencji i pozwala nam zająć pozycją jednego z najszybciej rozwijających się fashion e-commerce w Europie. Dobrze wykorzystaliśmy okres letnich wyprzedaży, także odpowiednio dobraliśmy kolekcję jesienną, co znacząco wpłynęło na nasze wyniki w III kwartale bieżącego roku – komentował prezes zarządu Answear, Krzysztof Bajołek.

Nie można jednak zapomnieć o kosztach generowanych przez Answear w III kwartale. Spółka prowadziła na dużą skalę działania marketingowe, ponadto była wystawiona na coroczne wyprzedaże, które charakteryzują się niższymi marżami. Oznacza to, że osiągnięty w tym okresie zysk z pewnością nie będzie charakteryzował się aż tak wysokim poziomem rocznego wzrostu.

Przeczytaj również: Akcje Nike cały czas tanieją. To konsekwencja opublikowanego raportu

Przychody polskiego e-commerce’u. I, II i III kwartał 2024

Bieżący rok to czas rozkwitu sprzedaży Answear. Warto jednak zauważyć, że wyniki spółki rozkręcały się z kolejnymi miesiącami. W I kwartale 2024 roku dynamika przychodów ze sprzedaży wyniosła 6 proc. rdr., by w II kwartale zwiększyć się do 20 proc. rdr. W III kwartale zbliżyła się już do 26 proc. rdr. Co miało największy wpływ na zaprezentowane dane? Z pewnością wzmocnienie samej marki oraz intensywne działania marketingowe. Nie można jednak zapomnieć o coraz lepszej sile nabywczej konsumentów.

Narastająco, przychody ze sprzedaży w okresie pierwszych dziewięciu miesięcy 2024 roku wyniosły 975,6 mln zł (+17,6 proc. rdr). W tym samym okresie sprzedaż online znalazła się na poziomie 973,8 mln zł (+17,8 proc. rdr). – Dynamika sprzedaży nas zadowala. Warto jednak pamiętać, że III kwartał to w naszej branży tradycyjny czas wyprzedaży, co naturalnie wpływa na obniżenie marż – podsumował Jacek Dziaduś, wiceprezes zarządu ds. finansowych Answear.com.

Answear: prognoza na IV kwartał 2024

Dynamika sprzedaży zaprezentowana przez Answear w III kwartale bieżącego roku jest dla spółki zadowalająca. Pokrywa się ona z wcześniejszymi założeniami, co z pewnością pozwala z optymizmem spoglądać na ostatnie trzy miesiące 2024 roku. Jak podaje Jacek Dziaduś, wiceprezes Answear, w ostatnim kwartale wyniki nie będą obciążane znaczącymi wydatkami na marketing, a będzie to możliwe dzięki większemu wolumenowi przychodów osiąganemu w tym czasie.

Przeczytaj również: Sprzedajesz na Vinted? Platforma skontaktuje się z tobą z prośbą o ważne informacje

Reakcja kursu na wstępne wyniki Answear. Notowania e-commerce’u

Na opublikowane dane pozytywnie zareagował kurs notowanej na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie spółki Answear. Po godzinie 13:00 drożeje on o 1,70 proc. do 23.90 zł. Warto podkreślić, że pozwala mu to na delikatne odbicie od strefy zbliżającej się do wartości minimalnej z ostatnich 52 tygodni, która znajduje się na poziomie 20,90 zł. Najwyższa cena walorów omawianej spółki w omawianym okresie wyniosła 33 zł.

Zdjęcie główne: mat. prasowy

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES