noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Estée Lauder ogłasza kwartalne wyniki. Sprzedaż produktów spółki wzrosła do blisko 4 mld USD

REKLAMA
noSlotData

Spółka Estée Lauder Companies poinformowała o wynikach wypracowanych przez nią w trzecim kwartale fiskalnym zakończonym 31 marca bieżącego roku. W trakcie tego okresu sprzedaż produktów z oferty kosmetycznego giganta wzrosła rok do roku o 5 proc. Dane napędzał dwucyfrowym wzrost wskaźnika odczytanego w Europie.

Przeczytaj również: Parlament Europejski zakazuje produktów z pracy przymusowej

Estée Lauder: wyniki finansowe III kwartał 2023

Sprzedaż netto Estée Lauder w trzecim kwartale fiskalnym wyniosła 3,94 mld dolarów. Dla porównania przed rokiem była ona na poziomie 3,75 mld dolarów. Spółka odnotowała zysk netto w wysokości 330 mln dolarów. Przed dwunastoma miesiącami jej zysk netto nie przekroczył 156 mln dol.

Warto podkreślić, że w omawianym okresie organiczna sprzedaż spółki wzrosła o 6 proc. Było to możliwe głównie dzięki dwucyfrowemu wzrostowi w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce (EMEA). Dwucyfrowe wzrosty Estée Lauder zanotowała także na priorytetowych dla niej rynkach wschodzących  Ameryki: Brazylia i Meksyk; EMEA: Indie, Bliski Wschód, Turcja i Republika Południowej Afryki; oraz Azja/Pacyfik: Tajlandia, Malezja, Wietnam, Indonezja i Filipiny. Sprzedaż netto wzrosła w niemal wszystkich kategoriach produktowych, do czego przyczynił się powrót do jednocyfrowego wzrostu w segmencie Skin Care.

 W trzecim kwartale roku obrotowego 2024 zrealizowaliśmy nasze prognozy sprzedaży organicznej. Przekroczyliśmy oczekiwania dotyczące rentowności i w dalszym ciągu poprawialiśmy kapitał obrotowy. La Mer, Estée Lauder, Jo Malone London, Le Labo i The Ordinary odnotowały organiczny wzrost sprzedaży. Napędzany był on ukochanymi produktami-bohaterami i wysoce poszukiwanymi innowacjami – powiedział Fabrizio Freda, prezes i dyrektor generalny Estée Lauder Companies.

Zwolnią 5 proc. siły roboczej
mat. prasowy

Prognoza działalności Estée Lauder na kolejne miesiące ?

– Dzięki naszym wynikom za trzeci kwartał i perspektywom na czwarty jesteśmy przekonani, że druga połowa roku fiskalnego okaże się punktem zwrotnym. Oczekujemy przyspieszenia dynamiki organicznego wzrostu sprzedaży w czwartym kwartale. Marża operacyjna w drugiej połowie roku fiskalnego 2024 będzie nie tylko większa niż w pierwszej połowie. Wzrośnie również w porównaniu z okresem rok temu podkreślił Freda.

Więcej o trendach kosmetycznych znajdziecie na lamode.info

Zdjęcie główne: mat. prasowy

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES