Femi Stories jeszcze kilka lat temu odnosiło imponujące wyniki finansowe. Teraz, w obliczu milionowych strat, właściciel podjął decyzję o zamknięciu sklepów stacjonarnych i online. Firma trafiła na sprzedaż.
Polska marka Femi Stories przez lata wyznaczała trendy na rynku odzieży casualowej. W latach 2019-2020 marka mogła pochwalić się przychodem rzędu 20 mln złotych. Wraz ze sklepem stacjonarnym na warszawskim Powiślu, prężnie funkcjonował również butik online. Co więcej, marka regularnie w okresie wakacyjnym pojawiała się na Półwyspie Helskim, prowadząc trzy sezonowe pop-up store’y.
Aktualnie, w wyniku znacznych spadków finansowych, właściciel Femi Stories podjął decyzję o zamknięciu sklepu przy ul. Browarnej 4 w Warszawie. Informacja o likwidacji sklepu pojawiła się na Facebooku pod hasłem “Total sale -90 proc.”. Działalność sklepu internetowego Femi Stories również została zawieszona.
Przeczytaj również: Tych promocji nie upolujemy już w sieci. Popularna firma zamyka swój sklep online!
Femi Stories na sprzedaż
12 marca br. na stronie szukam-inwestora.com pojawiła się oferta sprzedaży marki Femi Stories / Femi Pleasure.
Firma oferuje do sprzedaży posiadane przez siebie marki – transakcja na posiadanych prawach – nie wejście do spółki. […] W pakiecie konta na Instagram (2x) oraz Facebook, domeny internetowe etc. Dodatkowo możliwość przejęcia sklepu stacjonarnego w Warszawie oraz sklepów sezonowych na Helu – czytamy na stronie szukam-inwestora.com
Społka została wystawiona za kwotę 3 100 000 zł. Jak informuje właściciel, w szczytowych latach 2019-2021 firma osiągała 20 mln przychodu przy 15 proc. Ebidta. 2022 rok spółka miała jednak zamknąć ze stratą 2 mln netto. Jak dowiadujemy się z ogłoszenia, “sprzedaż związana z planami likwidacji/zamknięcia spółki“. Właściciel proponuje możliwość rozłożenia ceny zakupu na 36 miesięcy.
Przeczytaj również: Ciao Italia po raz trzeci! Kolejna marka LPP otwiera sklepy we Włoszech
Femi Stories – marka inspirowana naturą
Marka Femi Stories powstała w 2008 roku z inspiracji naturą i kulturą surfingu. Jej twórczyniami były siostry – Kamila i Anita Nawarkiewicz. Przez lata Femi Stories produkowała odzież damską dla aktywnych kobiet lubiących wyglądać modnie i oryginalnie. Wśród charakterystycznych elementów kolekcji znajdowały się wzorzyste printy, soczyste kolory i motywy nawiązujące do natury. . Firma początkowo funkcjonowała pod nazwą Femi Pleasures.
Spółka FP Brand sp. z o.o. powstała w 2013 roku. Od 2016 roku jej prezesem jest Amadeusz Król.