noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
To koniec wszystko.pl - comarch zamyka swój marketplace

Wielka porażka polskiego marketplace’u. Dlaczego nie stał się drugim Allegro?

REKLAMA
REKLAMA
noSlotData

Wszystko.pl, marketplace powołany do życia przez spółkę Comarch, kończy swoją działalność. Możliwość realizacji zamówień w serwisie została zablokowana. Tak kończy się nieudana próba dogonienia Allegro. 

W wyniku prowadzonego przeglądu projektów R&D zarząd Comarch S.A. podjął decyzję o zaprzestaniu prowadzenia projektu Wszystko.pl w dotychczasowej postaci. Stworzona w ramach projektu technologia zostanie wykorzystana w innych rozwiązaniach ERP Grupy Comarch – czytamy w komunikacie Comarchu.

W czwartek o zamknięciu Wszystko.pl poinformowano sprzedawców i kupujących na platformie. Tego samego dnia z platformy zniknęła możliwość składania zamówień. Obsługa dotychczasowych zamówień z poziomu panelu sprzedawcy będzie funkcjonować do 30 kwietnia. Wtedy możliwość zalogowania się na konto zostanie zablokowana – poinformował Comarch.

Przeczytaj również: Farfetch bez CEO. Jose Neves odchodzi ze stanowiska

Wszystko.pl miało podbić rynek marketplace

Wszystko.pl działało na rynku od czerwca 2023 roku. Comarch uruchomił nowy projekt z nadzieją dogonienia lidera rynku marketplace – Allegro. Na starcie platforma posiadała 11 tysięcy zarejestrowanych sprzedawców. Wśród nich były takie marki jak Homla, Bielenda czy Krosno. W momencie uruchomienia serwisu firmy oferowały łącznie kilka milionów produktów. 

Comarch chciał przyciągnąć sprzedających takimi benefitami jak brak prowizji ze sprzedaży, brak opłat za wystawianie ofert i utrzymanie konta czy przydzielenie indywidualnego opiekuna klienta. Kuszące miały okazać się również darmowe metody promocji produktów czy atrakcyjne pakiety marketingowe. – Naszym celem jest zapewnienie użytkownikom pozytywnych doświadczeń. Na wszystko.pl klient powinien prosto i szybko kupować ulubione produkty, nie irytując się przy tym wyskakującymi co chwilę reklamami czy dużą liczbą komunikatów. Proces zakupowy będzie sprawny, a wyszukiwanie produktów intuicyjne – zapowiadała przed startem Mariola Barzyk-Libura, dyrektor wszystko.pl.

Ambitne plany Comarchu rozmyły się jednak z rzeczywistością. Jak podaje portal Wirtualne Media, od startu Wszystko.pl ani razu nie pojawiło się w dziesiątce platform e-commerce z największą liczbą użytkowników.

Comarch chce skupić się na “realizacji bieżących kontraktów”

Koncern zaznacza, że „zamierza skoncentrować się na realizacji bieżących, wysokomarżowych kontraktów oraz na znacznych inwestycjach w obszarach: AI (sztuczna inteligencja), APS (system umożliwiający zaawansowane planowanie produkcji), POS (kompleksowy system obsługi punktów sprzedaży), KSeF (Krajowy System e-Faktur) zwiększających przewagę konkurencyjną rozwiązań Comarch ERP, szczególnie dla e-commerce”.

Projekt wszystko.pl był wdrażany pod okiem prezesa Janusza Filipiaka, który zmarł w grudniu 2023 roku. Stery w spółce Comarch przejęła jego córka, Anna Pruska.

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES