noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0

W IV kwartale sprzedaż Pandory wzrosła o 12 proc.

noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0

Sprzedaż duńskiego jubilera w 2023 roku osiągnęła rekordowy poziom 4,06 mld USD. W czwartym kwartale rosnąc o 12 proc. Zgodnie z opublikowanym komunikatem, w 2024 roku wypracowane wyniki mają zostać przebite o 6 do 9 proc.

Przeczytaj również: Był jednym z najlepiej zapowiadających się start upów modowych. Teraz ma poważne problemy finansowe

Pandora – wyniki finansowe

Patrząc wstecz na ostatnie dwa lata, odkąd wprowadziliśmy strategię wzrostu Phoenix, jesteśmy dumni z tego, jak nasze strategiczne inicjatywy połączyły się. Możemy konsekwentnie osiągać dobre wyniki pomimo trudnych warunków makroekonomicznych – powiedział prezes i dyrektor generalny, Alexander Łacik. To był kolejny udany rok dla Pandory. Marka poinformowała, że sprzedaż w czwartym kwartale wzrosła o 12 procent do 1,56 mld USD. W całym 2023 roku wyniosła 4,06 mld USD, przewyższając rekordowy 2022 z 8-procentowym wzrostem organicznym.

Wzrost w Europie, który wyniósł 5 procent, był napędzany przez Niemcy, gdzie firma przypisuje cyfrowy model mediów za 39-proc. wzrost. We Francji wzrost był skromniejszy i wyniósł 6 proc. Wielka Brytania i Włochy pozostały na niemal niezmienionym poziomie. Wyniki w Chinach nie spełniły oczekiwań. Sprzedaż spadła tam o 13 proc., pomimo zachęcających sygnałów z ponownego uruchomienia marki w Szanghaju. Marka zapowiedziała, że zintensyfikuje wysiłki w celu odzyskania wzrostu w tym kraju.

Prognozy na bieżący rok

W 2024 r. Pandora dąży do „dalszego solidnego i rentownego wzrostu”, twierdzi Łacik. Jubiler wydał wstępną prognozę zakładającą wzrost sprzedaży o 6 do 9 proc. i wypracowanie marży EBIT na poziomie około 25 proc. Analityk RBC Capital Markets Piral Dad Hania stwierdził, że „kluczowym pytaniem będzie to, jak konserwatywnie rynek postrzega te szacunki, szczególnie w odniesieniu do wzrostu przychodów”.

Biorąc pod uwagę, że obecne obroty w pierwszym kwartale 2024 r. ogłoszono na „wysokim jednocyfrowym poziomie” w ujęciu porównywalnym, któremu pomogła dynamika obserwowana od połowy 2023 r., RBC Capital Markets odczytuje założenia marki pozytywnie.

Przeczytaj również: Jakie akcesoria będę nosić w 2024 roku?

Zdjęcie główne: Unsplash

noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
(3,1)foreachslotdata->visible_adsense:0(3,1)foreachslotdata->visible_adsense:0(3,1)foreachslotdata->visible_adsense:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0

Newsletter

FASHION BIZNES