W dwunastym miesiącu ubiegłego roku skonsolidowane przychody VRG wyniosły 192 mln zł. Oznacza to ich wzrost rok do roku o 9,6 proc., poinformowała grupa we wstępnych szacunkach.
Przeczytaj również: Wyzwania czekające na pracodawców w 2024 roku. „Nadal będą doświadczać dużej konkurencji w walce o doświadczonych specjalistów”
Grupa VRG – szacunkowe wyniki finansowe
Zgodnie ze wstępnymi szacunkami przychody VRG w grudniu wyniosły 192 mln zł, podczas gdy ich poziom narastająco od początku roku dobił do 1,299 mld zł (+2 proc. rdr). – Mając na względzie powyższą szacunkową wartość skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży zrealizowanych w okresie styczeń-grudzień 2023 roku, zarząd spółki informuje, że przewidywana dynamika wzrostu skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży za rok obrotowy 2023 nie pozwoli na osiągnięcie dwucyfrowego wzrostu skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży grupy kapitałowej spółki za 2023 rok względem skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży osiągniętych w 2022 roku, a tym samym nie zostanie zrealizowany jeden z celów strategicznych wskazanych w Strategii Grupy Kapitałowej na lata 2023-2025, o której mowa w raporcie bieżącym spółki nr 12/2023 z dnia 15 czerwca 2023 roku (“Strategia”), przewidujący dwucyfrowe wzrosty sprzedaży w każdym roku realizacji strategii – poinformowano w komunikacie.
Przeczytaj również: Największe fundusze i najmniejsze chęci zmian. 9 marek, które nie wycofują materiałów odzwierzęcych
Szczegółowe dane dotyczące szacunkowych przychodów
Przychody ze sprzedaży zrealizowane w segmencie odzieżowym (marki Vistula, Bytom, Wólczanka, Deni Cler) wyniosły w grudniu 69,9 mln zł, o 1,7 proc. mniej rdr. W całym ubiegłym roku okresie w tym segmencie przychody wyniosły 591,7 mln zł i były niższe o 8,7 proc. rdr.
Przychody ze sprzedaży zrealizowane w segmencie jubilerskim (marka W.KRUK) wyniosły w grudniu 122,1 mln zł i były wyższe rdr o 17,3 proc. W ujęciu narastającym wartość przychodów w tym segmencie wyniosła około 707,2 mln zł, czyli wzrosła o 13 proc. rdr.
Sprzedaż online ukształtowała się w grudniu na poziomie 25,2 mln zł, co oznacza wzrost rdr o 14,6 proc. Narastająco od początku roku wyniosła 160,2 mln zł i była niższa o 12,4 proc. rdr. Spółka VRG poinformowała, że skonsolidowana marża ze sprzedaży osiągnęła w grudniu 54,3 proc. i była wyższa o 0,5 pp. rdr. Narastająco, marża wyniosła 54,2 proc. i była wyższa o 0,6 pp. rdr.
Przeczytaj również: Trendy męskie 2024 okiem stylistów. “Przestańmy bać się wychodzić poza utarte standardy”
Zdjęcie główne: mat. prasowy