noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Czy artyści podbiją rynek perfum? Harry Styles rusza z własną linią zapachów

REKLAMA
noSlotData

2 lata temu Harry Styles ruszył z własną marką kosmetyczną Pleasing, która ma w ofercie produkty do pielęgnacji i makijażu. Artysta właśnie zapowiedział premierę autorskich perfum. Czy Harry Styles ma szansę podbić dynamicznie rozwijający się rynek zapachów?

Przeczytaj także: Estée Lauder otworzy centrum rozwoju zapachów >>>

Perfumy to dynamicznie rozwijający się segment, zarówno w Polsce, jak i na całym świecie. Luksusowe marki i niszowe brandy wiodą obecnie prym na rynku. Wszystkie tendencje wskazują na to, że ten trend utrzyma się na długo, a wartość segmentu perfum będzie rosła. W zeszłym roku w Polsce rynek kosmetyczny odnotował wzrost z niecałych 27 mld do prawie 29,5 mld zł. To największy wzrost od 2009 zł. Prawdopodobnie w tym roku produkty kosmetyczne wygenerują przychody, sięgające około 3 mld zł w naszym kraju. Z kolei z raportu KPMG dowiadujemy się, że rynek luksusowych kosmetyków jest obecnie wart 1,2 mld zł. Warto jednocześnie zwrócić uwagę, że aż połowę tej wartości stanowią perfumy. 

Co ciekawe, prognozy wskazują na średni roczny wzrost na poziomie 8% w nadchodzących latach w segmencie produktów kosmetycznych premium. Konsumenci wydają na kosmetyki coraz więcej, co wiąże się oczywiście z inflacją i naturalnym wzrostem cen. Jednocześnie rynek staje się coraz bardziej przesycony, a klienci są świadomi zachodzących zmian i wolą zapłacić więcej za jakościowy produkt kosmetyczny. Zwracają uwagę także na wartości marki oraz składniki, z których jest wykonany kosmetyk. Zjawisko „premiumizacji”, czyli wyboru produktów premium, to napędzany przez świadomych klientów trend, który przyczyna się do tego, że jesteśmy w stanie zapłacić za produkty kosmetyczne coraz więcej.

Przeczytaj także: Sun-care trend warty biliony dolarów. Dlaczego mamy obsesję na punkcie produktów przeciwsłonecznych i jak wykorzystują to firmy beauty? >>>

Jak wygląda segment perfum luksusowych na świecie?

Dynamiczny wzrost rynku kosmetycznego, który w 2022 roku wygenerował około 430 mld dolarów przychodów, nie przestanie zaskakiwać. Według szacunków raportu McKinsey & Company do 2027 roku segment beauty osiągnie wartość około 580 mld dolarów, rosnąc o 5-6% rdr. Wśród kategorii, które będą rozwijały się najszybciej, znajdują się: zapachy, makijaż, pielęgnacja włosów i skóry. 

Perfumy stworzone przez gwiazdy – Harry Styles podbije rynek zapachów?

Najlepsze „nosy”, niszowe składniki, oryginalne połączenia nut zapachowych, zrównoważony sposób produkcji to wbrew pozorom nie wszystkie składowe elementy, aby odnieść sukces w prężnie rozwijającym się segmencie perfum. Ale gdy za linią zapachów stoi artysta, który zdobył międzynarodową popularność, stanowi on dość dużą wartość dodaną. Czy to wystarczy? Marki kosmetyczne, zakładane przez celebrytów, zazwyczaj odnoszą międzynarodowy sukces. Przykładem są m.in. Fenty Beauty Rihanny, Rhode Beauty Hailey Bieber, Rare Beauty Seleny Gomez, Kylie Cosmetics Kylie Jenner, Korres Mirandy Kerr czy Charlotte Tilbury, nazwana imieniem i nazwiskiem właścicielki brandu. To tylko kilka marek o globalnym zasięgu. Każda z nich produkuje jednak kosmetyki do pielęgnacji lub makijażu. 

Przeczytaj także: Jak założyć markę kosmetyczną? „Najważniejsza jest wizja”, czyli BognaSkin i biznes oparty na intuicji >>>

Biorąc pod uwagę trend premiumizacji, a także dynamiczny rozwój segmentu zapachów i popularność marek celebrytów, wiele wskazuje na to, że Harry Styles, który niedawno ogłosił stworzenie autorskich kolekcji perfum, ma szansę odnieść duży sukces. Kampanie z międzynarodowymi gwiazdami, które reklamują komercyjne zapachy, wciąż są na topie, ale nie bez powodu to nisza wysuwa się na prowadzenie. Świadczy o tym chociażby to, że największe na świecie kosmetyczne koncerny uzupełniają swoje portfolio o niszowe brandy. L’Oréal zacięcie walczył o Byredo, które finalnie przejął hiszpański gigant Puig. Finalnie francuskie przedsiębiorstwo poszerzyło ofertę o inną luksusową markę, wywodzącą się z niszy. Mowa o Aesop – historyczna transakcja w historii firmy została sfinalizowana za 2,5 miliarda dolarów. 

Harry Styles – oferta

Co ma do zaoferowania rynkowi perfum Harry Styles? Jedna z najpopularniejszych obecnie gwiazd, uwielbiana przez generację Z (która stanowi ważną grupę docelową dla marek kosmetycznych), zdobyła szczery autorytet wśród publiczności. Harry Styles kreuje trendy nie tylko w muzyce, ale również w modzie. Prawdopodobnie to samo będzie z kategorią beauty. 2 lata temu artysta ruszył z marką Pleasing. Sztandarowym produktem są lakiery do paznokci. To w końcu Styles przełamał tabu i jako jeden z pierwszych zapoczątkował trend na pomalowane paznokcie u mężczyzn. W ofercie brandu do tej pory znajdowały się również kosmetyki do pielęgnacji, m.in. serum do twarzy i żel pod oczy. Także akcesoria, takie jak t-shirty czy bluzy. Inkluzwyność brandu podkreślają nie tylko unisexowe kategorie produktów, ale także design opakowań oraz kampanie, w których biorą udział mężczyźni i kobiety w każdym wieku. Na Instagramie Pleasing obserwuje ponad 1 mln followersów. 

Przeczytaj także: Ile i jak wydają na kosmetyki najbogatsi ludzie na świecie? >>>

Dyrektor generalny Pleasing, Shaun Kearney, ogłosił niedawno poszerzenie oferty marki o trzy zapachy. Niektórzy klienci mieli szansę przetestować perfumy, ponieważ przy zakupie kosmetyków za pośrednictwem strony internetowej, otrzymali próbki Closeness, Rivulets i Bright, Hot (nazwy zapachów). Będąc marką, która jest głęboko zakorzeniona w eksploracji kolorów, emocjonalnym opowiadaniu historii i doznaniach zmysłowych… jest to dla nas strategiczne posunięcie, aby rozszerzyć działalność na tę kategorię”, wyjaśnił Shaun w oświadczeniu dla The Business of Beauty.

Zdjęcie główne: Instagram.com/Pleasing

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES