Chińska platforma TikTok uruchomiła rozwiązanie, dzięki któremu marki, sprzedawcy i twórcy będą mogli sprzedawać prezentowane produkty prosto z aplikacji. Nowy ecommerce TikToka na razie działa tylko w Stanach Zjednoczonych.
TikTok z własnym e-commerce’em
Stany Zjednoczone to dla TikToka jeden z najważniejszych rynków. W całym kraju z platformy korzysta ponad 150 milionów osób. Szukają rozrywki, inspiracji, ale jednocześnie przeglądają trendy i porady dotyczące wyglądu. Dzięki nowej funkcjonalności aplikacji TikTok Shop będą mogli też kupować.
TikTok Shop to nowa usługa platformy, z której mogą korzystać zarówno marki, jak i twórcy internetowi. Działa jak standardowy ecommerce, dzięki któremu po nagraniu filmiku można od razu przenieść się do omawianego przez twórców produktu.
Dzięki TikTok Shop dajemy ludziom miejsce, w którym mogą doświadczyć radości z odkrywania i kupowania nowych produktów bez opuszczania aplikacji. Stworzyliśmy proste narzędzia, które pomogą firmom urzeczywistnić ten cel – wypowiada się na temat TTSHOP platforma.
Co oferuje platforma TikTok Shop?
Przede wszystkim z pomocą aplikacji będzie można sprzedawać produkty podczas transmisji na żywo. Sklepy i twórcy nie będą musieli przekierowywać konsumenta na inne strony czy do innych aplikacji. Drugim udogodnieniem jest program partnerski. Jak podaje platforma, twórcy będą mogli nawiązywać kontakt ze sprzedawcami i markami poprzez aplikację, a następnie oferować ich produkty podczas własnych nagrań, zarabiając dzięki temu na prowizji. TikTok wyróżnił też logistykę. TikTok Shop będzie magazynować produkty, które reklamują użytkownicy, a następnie wysyłać je prosto do klientów. Ostatnim udogodnieniem będzie bezpieczna realizacja transakcji poprzez zaufane platformy płatnicze TikToka.
Laura Perez, rzeczniczka prasowa TikToka zdradziła, że do tej pory w sklepie zarejestrowało się już ponad 200 tys. sprzedawców. Oprócz tego ok. 100 tys. twórców treści zapisało się do programu afiliacyjnego, który umożliwia mniejszym kontom (min. 5 tys. osób) na zarabianie i i trafianie do zakładki “For You”. Partnerami platformy TikTokowej są m.in. Shopify, WooCommerce, Salesforce Commerce Cloud, BigCommerce i Magento. Sprzedawcy mogą również łączyć TikTok Shop z innymi platformami, takimi jak AfterShip, Silk, SKUIQ, CEDCommerce.
Cała usługa i jej pełne możliwości będą dostępne dla twórców i markek w przeciągu kilku najbliższych tygodni. Na razie zakładka “Shop” pojawiła się na widoku głównym wybranych konsumentów. TikTok chce stopniowo powiększać tę liczbę, tak aby do końca września docierać już do wszystkich użytkowników ze Stanów Zjednoczonych.
Czy TikTok Shop pojawi się w Polsce?
Jak na razie nie wiadomo czy TikTok Shop wejdzie do Polski. Rzecznicy prasowi TikToka podkreślają, że najbliższe działania rozszerzają tylko na rynek amerykański. Prawdopodobnie, jeżeli e-commerce przyjmie się w Stanach Zjednoczonych, szybko pojawi się także w Europie. Konsumenci całkowicie przerzucą się na zakupy online, nie opuszczając swojej ulubionej, rozrywkowej platformy. Na pewno warto sobie zadać pytanie o partnerstwa, w które będzie chciała wejść platforma. Jeżeli znajdą się tam marki, które Launchmetrics wyróżniła jako najpopularniejsze w obrębie aplikacji, może się nam szykować sporych rozmiarów zakupowa rewolucja.
Przeczytaj też: Zalando nie próżnuje. Spółka szykuje szereg zmian
Zdjęcie główne: Pexels