Media rozpisują się na temat potencjalnej streamingowej rewolucji, która może nadejść lada chwila. Powód? TikTok zapowiedział start własnej platformy muzycznej: TikTok Music. Ma ona być sporym konkurentem dla Spotify.
Autor: Aleksandra Zawadzka
TikTok Music: aplikacja TikToka do słuchania muzyki wchodzi na rynek
Szwedzki serwis strumieniowy Spotify, który powstał w 2006 roku, przez blisko dwie dekady zdążył umocnić swoją pozycję w sieci. Obecnie jest najbardziej liczącą się na świecie platformą tego typu, która dostępna jest już w ponad 50 wersjach językowych i zgromadziła więcej niż 517 milionów użytkowników. Deezer, Tidal czy Apple Music nie były w stanie pozbawić Spotify muzycznej hegemonii. To jednak może się zmienić.
Czytaj: ChatGPT zagrożeniem? Oto jak poszczególne kraje regulują działalność AI
Na rynku zadebiutował serwis TikTok Music, który jest ogromną konkurencją dla szwedzkiej aplikacji. Ponad 1,6 miliardów użytkowników (a więc dwukrotnie więcej niż Spotify) na start, silna pozycja w internetowym świecie i kredyt zaufania u generacji Z pozwalają szacować nowy projekt TikToka jako biznesowy pewnik.
TikTok Music i Spotify: różnice
Jak będzie działać? Na TikTok Music odsłuchamy pełne wersje utworów, które dobrze znamy jako virale na TikToku. Nie zabraknie możliwości tworzenia playlist, sprawdzania tekstów piosenek, rozpoznawania utworów. Będą też obecne rekomendacje muzyczne przygotowane przez aplikację oraz sekcja komentarzy. Już teraz dziennikarze muzyczni porównują TikTok Music to połączenia Spotify, Shazama i dawnego Last.fm. Równolegle serwis streamingowy wydaje się być naturalnym rozszerzeniem strategii chińskiej aplikacji, która bazuje w końcu w dużej mierze na muzyce i pozwoliła odkryć wielu współcześnie znanych artystów.
Na ten moment TikTok Music pojawiło się jedynie w Brazylii i Indonezji, ale już niedługo można się spodziewać debiutu serwisu w kolejnych krajach na świecie. Działa już też oficjalna strona internetowa, na której można się zgłosić do zostania testerem wersji Beta. Zgodnie z zapowiedziami późniejsze korzystanie z aplikacji ma być płatne (w zależności od wybranego programu – od 8,99 do 18,99 dolarów miesięcznie).
Zobacz też: Marc Jacobs przywraca linię beauty. Jakie kosmetyki pojawią się w sprzedaży?
Zdjęcie główne: Unsplash