noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Monika Kaplan kBar

K(B)kariery: Monika Kapłan “Chciałabym stworzyć kreatywną społeczność pozbawioną „zachodnich” kompleksów”

REKLAMA
noSlotData

Monika Kapłan, specjalistka marketingu mody, właścicielka marki jogowo-modowej This Is Commitment. Karierę zawodową rozpoczęła we francuskim biurze stylu Peclers Paris. Zarządzała działami marketingu marek: Reserved, Sinsay, Mohito, House, Cropp. Współtwórczyni strategii wielu marek z branży mody m.in, Gino Rossi, Simple, Lasocki, Jenny Fairy, Sprandi, Answear.com, Diverse. Medicine. Od trzech lat pełni funkcję doradczyni Zarządu Grupy CCC w obszarze strategii marketingowej dla CCC i E-obuwie. Czynnie udziela się w obszarze edukacji, prowadzi wykłady na Akademii Leona Koźmińskiego, SGH, Uczelni Łazarskiego i Viamoda. Organizuje też własne, autorskie warsztaty z dziedziny Fashion Biznesu i Kreatywności.

Najlepszy i najgorszy moment w Twojej karierze

Najlepszy moment w karierze… To chyba jej początek. Kiedy próbowałam dostać się do branży fashion i słabo mi to szło. Każde „interview” było porażką. Aż pewnego dnia odważyłam się napisać maila do potencjalnych pracodawców zagranicą. I o dziwo się udało! Bez wiedzy i doświadczenia weszłam do branży tylnymi drzwiami. To było prawie 20 lat temu i był to mój „game changer” w karierze. 

Najgorszy moment. Nie mam takiego. Każdy słaby moment w perspektywie czasu okazywał się być pożyteczną lekcją. Gdy wybuchła pandemia byłam na początku tworzenia własnej marki. W sumie najsłabszy moment na rozpoczęcie biznesu. Jednocześnie, z czasem okazało się, że ludzie pozamykani w domach spędzają więcej czasu przed ekranem, ćwiczą jogę on-line, kupują rzeczy przez internet. Te okoliczności paradoksalnie pomogły mi w rozwoju marki This Is Commitment, oferującej ubrania na jogę.

Co byłoby dla ciebie zawodowym spełnieniem marzeń?

Marzę o polskim środowisku twórczym w modzie. Chciałabym stworzyć kreatywną społeczność, która pozbawiona jest „zachodnich” kompleksów, czerpie inspiracje z otoczenia, w którym się urodziła i wychowała. To taki mały krok w stronę budowania autentycznego DNA polskiej mody. Marzyłabym o tym, żeby polski projektant znalazł się na top liście najbardziej wpływowych projektantów Europy.

Czego o twojej pracy nie wiedzą inni? 

Być może inni nie wiedzą, że praca oraz śledzenie branży angażują prawie całe moje życie. Każdego dnia myślę o modzie, na spacerach z psem słucham modowych podcastów, robię notatki na korkowej tablicy w domu. Najchętniej o 6tej rano :) I bardzo to wszystko lubię.

Twoja droga zawodowa zaczęła się od…

…bycia sekretarką w firmie sprzedającej baterie do walkmana. Zanim doszłam do etapu pracy w modzie, przez wiele lat organizowałam promocje w hipermarketach, zarządzałam hostessami (nie wiem czy ten zawód nawet jeszcze istnieje) i dystrybuowałam ulotki przy wejściu do sklepów.

Kim byś była, gdyby nie to, co robisz teraz? 

Myślę, że byłabym nauczycielką lub coachem. Lubię uczyć i dzielić się wiedzą.  

Cechy, które powinna mieć osoba, która podążać będzie Twoją drogą to…

Przede wszystkim to umiejętność łączenia twórczego myślenia z racjonalną analityką. Kreatywność otwiera głowę na nowości, a obiektywna analiza sprawia, że te nowości mają szansę zaistnieć w realu. Innymi słowy, wyobraźnia i dyscyplina.

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES