ThredUp opublikował właśnie coroczny raport dotyczący rynku odzieży używanej. Szacuje się, że do 2027 roku ma on osiągnąć wartość 350 miliardów dolarów. “Najlepsze lata dla odsprzedaży są przed nami” – podsumował CEO platformy, James Reinhart.
ThredUp, globalna platforma z odzieżą używaną, razem ze wsparciem analityków z GlobalData, ujawniła właśnie swój jedenasty raport dotyczący odsprzedaży. Jego cyfry rzucają nowe światło na przyszłość rynku odzieży używanej. Jak przewidują twórcy raportu, globalny rynek odzieży używanej ma wzrostać do 2027 roku trzykrotnie szybciej niż cały światowy rynek odzieży. Popyt na odzież z drugiej ręki będzie napędzany przez Generację Z.
Z kolei rynek odzieży z drugiej ręki w USA do tego roku ma szansę osiągnąć poziom 70 mld dolarów. Konsumenci z pokolenia Z i Millenialsi będą odpowiadać za prawie dwie trzecie wydatków na produkty używane.
Jak przewiduje James Reinhart, CEO ThredUP, popyt na odzież używaną rośnie i w najbliższym czasie nie ulegnie to zmianie nawet przy spadku inflacji. „Najlepsze lata dla odsprzedaży są przed nami” – podkreślił w rozmowie z FOX Business.
Dowiedz się więcej: Do 2030 szybka moda ma zostać wyeliminowana na rzecz sektora cyrkularnego i długotrwałych produktów – ujawnia Agnieszka Oleksyn-Wajda [WYWIAD]
Jak kupuje Generacja Z?
W 2022 roku ponad połowa amerykańskich konsumentów nabyła odzież z drugiego obiegu. Dane pokazały, że 37 proc. konsumentów wydało większą część swojego budżetu na odzież i przedmioty używane. Spośród nich, ponad 60 proc. stwierdziło, że zrobiło to ze względu na wysoką inflację, która w lutym w USA wzrosła o 6 proc. rdr.
Cena odzieży używanej nie jest jednak jedynym motorem napędowym popularyzacji drugiego obiegu. W ciągu ostatnich lat ta forma zakupów przeszła prawdziwą rewolucję, a kupowanie odzieży vintage i zakupy w secondhandach stały się zwyczajnie modne, szczególnie wśród przedstawicieli Generacji Z. Jak ujawnia raport, dwie na pięć rzeczy w garderobie przedstawicieli Gen Z, pochodzi z drugiego obiegu. Co więcej, prawie dwie trzecie kupujących z pokolenia Z twierdzi, że najpierw szuka przedmiotu z drugiej ręki, zanim spojrzy na nową odzież.
Raport mówi, że około 58 proc. przedstawicieli Gen Z, które kupowało używaną odzież w ciągu ostatnich 12 miesięcy, dokonało co najmniej jednego zakupu online – więcej niż jakiekolwiek inne pokolenie. Daje to ogromne możliwości rozwoju kolejnym platformom z odsprzedażą odzieży.
Przeczytaj również: Top 5 rzeczy premium, na które warto polować w second handach
ThredUp monitoruje rynek re-sale
Raport firmy Thredup z 2023 roku zawiera dane i badania przeprowadzone przez firmę analityczną GlobalData, a także inne źródła, jak wewnętrzne dane marek o klientach i odsprzedaży. Na potrzeby tego raportu, firma GlobalData przeprowadziła ankietę wśród ponad 3000 dorosłych Amerykanów, zadając konkretne pytania dotyczące ich zachowań i preferencji dotyczących używanych rzeczy.
Wraz z raportem platforma wypuściła również swój najnowszy „Fashion Footprint Calculator”, pokazujący ile środowisko może zyskać, przy rozwoju rynku odzieży używanej.
Przeczytaj również: Jaką strategię mają marki luksusowe na zmiany klimatyczne?