Anna Dunin to projektantka akcesoriów modowych. Na początku swojej kariery tworzyła biżuterię z odzysku, później skupiła się na dodatkach do kolekcji, a także pokazów mody dla marek odzieżowych. Obecnie z powodzeniem prowadzi markę Republika Jewelry, o której opowiada w cyklu podsumowań 2022 roku.
Jak podsumowujesz 2022 rok?
To był zdecydowanie mój czas! Przełomowy i od początku bardzo pracowity. Otrzymałam statuetkę od magazynu „Businesswoman & life” w kategorii lider ręcznie tworzonej biżuterii i dodatków. Dało mi to ogromny wiatr w żagle – poczułam się zauważona i doceniona. Wielką dumę poczułam też dzięki kolekcji bursztynowej w Republika Jewelry. Premiera nowych produktów okazała się przełomem dla mojej marki – zainteresowanie nią zdecydowanie wzrosło i pojawiły się nowe propozycje współpracy. Kolekcję będę chciała zaprezentować na zbliżających się targach międzynarodowych. Równie ciekawym wydarzeniem był pokaz w ramach Satisfashion Milano 2022. Miałam wówczas okazję wykonać dodatki do kolekcji dla marki Kowalove. Pokaz odbył się w pięknej, zabytkowej przestrzeni I Chiostri di San Barnaba w Mediolanie.
Jaki wpływ na funkcjonowanie Twojej marki w tym roku miały wydarzenia geopolityczne na świecie?
Zmieniły całkowicie moje postrzeganie biznesu i kwestii finansowych, mocno otworzyły głowę i na pewno poszerzyły horyzont. Wiedziałam, że trzeba odnaleźć się w nowej sytuacji i opracować adekwatny plan działania. Ten trudny pod wieloma względami czas zmusił mnie do zmiany myślenia. Odważyłam się np. wyjść z marką na rynek międzynarodowy. Przede mną wiele wyzwań, ale nie mam zamiaru się zatrzymywać!
Najważniejsza lekcja, jaką wyniosłaś z 2022 roku?
Ostatnie miesiące pokazały mi zupełnie nową perspektywę. Były sporą lekcją pokory dla wszystkich, nie tylko biznesowo. Zdecydowanie umocniła się moja wiara w dalsze budowanie marki, chociaż już z nowym spojrzeniem, na innych zasadach. Przekonałam się, że pracowitość potrafi przynieść wspaniałe owoce.
Na jaką strategię marketingową postawiłaś w mijającym roku?
Skupiłam się na dalszym rozwoju social mediów i współpracy z internetowymi sklepami multibrandowymi, takimi jak np. Douglas, z którym poszerzyłam zakres swojej współpracy o stacjonarną sprzedaż w salonach na Pomorzu.
Jakie wydarzenia w branży szczególnie przykuły Twoją uwagę?
Zawsze wielkim świętem w branży jest dla mnie Fashion Week w Paryżu i Mediolanie. Oglądam pokazy i wypatruję dodatków – to ekscytujący moment, aby się zainspirować i sprawdzić co proponują największe domy mody. Jeśli chodzi o rodzime wydarzenia w tym roku, to z uczestnictwem mojej marki postawiłam na targi ślubne. Pierwszy raz po długiej przerwie postanowiłam wziąć w nich udział. Bezpośredni kontakt z klientem jest niesamowity, inspirujący i pełen pozytywnej energii.
Zobacz też: Trendy ślubne 2022 – nowa kolekcja Republika Jewelry
Co planujesz w 2023 roku?
To będzie z pewnością ciekawy rok. Chcę skupić się na targach międzynarodowych oraz nawiązać nowe współprace – zarówno na rynku polskim, jak i zagranicznym. Większy nacisk postawię na pokazanie projektów zagranicą. W szczególności zależy mi na promocji mojej wyjątkowej “kolekcji Bursztynowej”. Mam wielką nadzieję, że w 2023 uda mi się zrealizować większość planów i że nie pokrzyżuje ich trudna oraz nieprzewidywalna sytuacja geopolityczna, która dynamicznie się zmienia. Czasy w których żyjemy nie należą do łatwych, a jednak jestem pełna optymizmu, bo kocham to, co robię.
Przeczytaj też: 5 minut z… marką Republika Jewelry. “Dodatki mogą być kluczowym elementem w stylizacji”