Dior jest niezwykle prestiżową marką, której produkty są doceniane nie tylko w świecie modowym, ale i kosmetycznym. Popularnością cieszą się m.in. podkłady, szminki, cienie do powiek, a także perfumy, które reklamują największe nazwiska Hollywood. Z brandem współpracują m.in. Johnny Depp, Natalie Portman, Robert Pattinson czy Jennifer Lawrence. Teraz oddział Parfums Christian Dior poszukuje pracownika w Polsce.
Przeczytaj również: Polski fotograf zrobił okładkę dla “M Le Magazine du Monde”. Wcześniej współpracował z Diorem
Butik Diora w Polsce
Pierwszy w Polsce oraz jeden z pierwszych w Europie beauty butik Dior powstał w Galerii Mokotów (dziś Westfield Mokotów) w 2016 roku. Klienci mogą tam dostać kosmetyki i perfumy znanego domu mody, a także profesjonalną pomoc ze strony wykwalifikowanych ekspertów. Choć w 2020 roku “Rzeczpospolita” nieoficjalnie donosiła, że w warszawskim Hotelu Europejskim swoje salony otworzą Chanel i Dior, to do tej pory sklep kosmetyczny na Mokotowie jest jedynym punktem prestiżowej marki w Polsce.
– Powierzchnia salonu to 50 metrów kwadratowych. Pracowaliśmy nad nią z francuskim zespołem ponad trzy miesiące. Mieliśmy pewne doświadczenia z Francji, ale chcieliśmy mieć decydujący głos w dostosowaniu przestrzeni butiku do naszego rynku. Salon musiał być przede wszystkim jaśniejszy i otwarty – ma zapraszać do siebie, a produkty mają być bardziej dostępne. Chcemy, żeby klientki czuły się tu jak u siebie
– mówił w rozmowie z “Elle” Adam Wojtyński, visual merchandising odpowiadający za projekt otwacia salonu.
Czytaj również: Wielki krawiec z przypadku – historia Christiana Diora
Zatrudnienie w Parfums Christian Dior
Mimo jedynego punktu, zespół Diora w Polsce cały czas się powiększa. W sieci pojawiło się ogłoszenie, że poszukiwana jest kolejna osoba do pracy stacjonarnej w Warszawie. Na jakie stanowisko? Otóż VIE – Merchandising Specialist Central Europe. Jeżeli zastanawiacie się, na czym polega merchandising, już spieszymy z tłumaczeniem. To działanie, które przyczynia się do sprzedaży produktów konsumentowi detalicznemu. Obejmuje ustalanie cen towarów i usług, tworzenie projektów ekspozycji, opracowywanie strategii marketingowych oraz uzgadnianie rabatów. Istotą merchandisingu jest wzbudzenie zainteresowania klienta, przyciągnięcie jego wzroku, a potem przedstawienie oferty w jak najbardziej atrakcyjny sposób.
Zobacz także: To koniec Galerii Mokotów! Dlaczego centrum handlowe dołączyło do sieci Westfield?
Jak wygląda więc praca merchandisera? Otóż czasem mylnie jest on brany za osobę, która wykłada tylko towary na półkach. Jego obowiązki są jednak znacznie szersze. Pracownik na tym stanowisku dba bowiem o ekspozycję, kontroluje czy jej wygląd jest odpowiedni i analizuje zachowania klientów. Poza tym np. prowadzi ankiety, dzięki którym wie, jakie rozwiązania się sprawdzają oraz kontroluje stany magazynowe.
Parfums Christian Dior oferuje bycie członkiem zespołu odpowiadającego za Europę Środkową. Jego głównym celem jest znalezienie nowych rozwiązań optymalizacji budżetu dla wszystkich 30 krajów. A jakie są wymagania na to stanowisko? Przyszły pracownik musi m.in. znać francuski i angielski, potrafić obsługiwać Power Pointa i Excela, a także mieć doskonałe umiejętności komunikacyjne, organizacyjne i zmysł estetyczny. Będzie porównywać koszty i ceny między krajami, doglądać dostawców, zarządzać projektami oraz wymyślać kreatywne rozwiązania dla merchandisingu handlowego. Wiadomo, że marka chce zatrudnić osobę od zaraz na okres 24 miesięcy.
Przeczytaj również: Chanel rekrutuje w Polsce. Gdzie i na jakie stanowiska?