Ebay z okazji Dnia Ziemi uruchamia Imperfects, czyli sprzedaż nowych, ale zniszczonych ubrań od ponad 100 marek takich jak Off-White czy The North Face. Akcja ma na celu włączenie lekko wadliwych rzeczy w rynek sprzedażowy i zredukowanie odpadów gromadzących się na wysypiskach. Przedmioty zakwalifikowane przez właścicieli firm do nienadających się do sprzedaży detalicznej będą przecenione o nawet 60%.
Nawet niewielkie wady w ubraniach odrzucają konsumentów – nie chcemy kupować odzieży i akcesoriów z defektem za standardową cenę, skoro równie dobrze możemy dostać produkt w idealnym stanie za tę samą wartość. Ebay podziela perspektywę klientów i wchodzi na rynek z platformą Imperfect, która ma za zadanie napędzić rynek wtórny i ocalić ubrania oraz akcesoria zakwalifikowane przez marki jako nienadające się do sprzedaży.
Co kupimy za pośrednictwem Imperfect Ebay’a?
Zamysł Imperfect polega na sprzedaży ubrań z niewielkimi wadami, takimi jak delikatne zadrapania, brakujące guziki, czy obluzowana nitka. Niekiedy ubrania odsyłane przez marki na wysypiska są w dobrym stanie, ale przeleżały cały sezon na wystawie. Chcąc ocalić dobre jakościowo projekty i wesprzeć zrównoważoną modę, współpracujący sprzedawcy detaliczni będą dostarczać ubrania do magazynu Ebaya, gdzie produkty zostaną dokładnie sfotografowane, opisywane i udostępnione do sprzedaży online za pośrednictwem platformy.
Ebay w ramach akcji Imperfect podjął współpracę z ponad 100 markami, których produkty pojawią się na wyprzedażach. Wśród nich będziemy mogli znaleźć projekty od Off-White’a, marki Fila, czy zupełnie innego pułapu – prosto od Yves’a Saint Laurenta. Według szacunków Ebaya, zastosowanie koncepcji włączenia do użytku uszkodzonych ubrań w każdym tygodniu może pomóc w ocaleniu 13 milionów artykułów modowych od wysypiska śmieci
Wzrost świadomości kupujących na Ebayu
Według najnowszego raportu przeprowadzonego przez Ebay’a, kupujący są coraz bardziej uświadomieni w potrzebie stworzenia zrównoważonego rynku i chętniej wybierają ubrania z drugiej ręki. Wyszukiwania związane z używaną odzieżą wzrosły 9-cio krotnie. Chociaż według danych względy finansowe pozostają głównym powodem przewagi używanego nad nowym, 42% z respondentów kupujących w serwisie eBay wymieniło chęć ochrony środowiska i pomoc w zmniejszaniu ilości gromadzących się odpadów. Imperfects, które zostanie uruchomione 22 kwietnia, jest odpowiedzią na zaniepokojenie konsumentów i przyjazną dla środowiska formą zakupów.
>>> Przeczytaj też: Case study GANNI, czyli jak dziś zbudować cool markę. Czego możemy się nauczyć na jej przykładzie?