noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Rusza nowy kierunek “Prawo i zarządzanie w sektorze dóbr luksusowych” z międzynarodową kadrą

REKLAMA
noSlotData

Poszerzając ofertę Akademii Biznesu i Prawa Mody oraz reagując na rozwój i zmiany rynku oddajemy w Państwa ręce nowy kierunek – Prawo i Zarządzanie w Sektorze Dóbr Luksusowych.

Rynek dóbr luksusowych rozwija się dynamicznie zarówno na świecie, jak i w Polsce. Zgodnie z raportem KPMG z 2019 r. „Rynek dóbr luksusowych w Polsce. Luksus przez pokolenia”, grupa bogatych i bardzo bogatych konsumentów stale rośnie. Powiększa się również grupa tzw. konsumentów aspirujących. Najszybciej rozwijającymi się segmentami rynku dóbr luksusowych są usługi hotelarskie i spa, biżuteria oraz alkohol. Największymi natomiast segmentami rynku dóbr luksusowych w Polsce są samochody luksusowe i premium, a zaraz za nim – segment luksusowej odzieży i akcesoriów. Zgodnie z raportem KPMG, zamożni Polacy najczęściej kupują luksusowe kosmetyki, perfumy, odzież, obuwie, biżuterię i zegarki.

Jak wynika z badań ekspertów Bain & Company, rozprzestrzenianie się koronawirusa ma olbrzymi wpływ na rynek towarów luksusowych i jest ogromnym wyzwaniem dla całej branży. Dlatego niezwykle istotne jest łagodzenie wpływu epidemii na biznes i przygotowywanie się do odbicia rynku. 

Mimo przewidywań specjalistów i analityków trendów o spowolnieniu konsumpcji oraz ograniczeniu potrzeb, praktyka pokazuje, że konsument jest spragniony towarów luksusowych. 

Zgodnie z najnowszym raportem Accenture „Konsument w nowej rzeczywistości zamożni klienci wcale nie zamierzają rezygnować ze swoich przyzwyczajeń. 2/3 badanych deklaruje zakup produktu luksusowego przynajmniej raz na pół roku – jest to wzrost aż o 13 % w porównaniu z rokiem 2019.

W tym kontekście, edukacja w zakresie zarządzania w sektorze dóbr luksusowych z uwzględnieniem aspektów prawnych może okazać się w obecnej sytuacji strategiczna i priorytetowa dla dalszego rozwoju tego sektora.

WYKŁADOWCY

Chcąc stworzyć program o charakterze globalnym, bardzo zależało kierowniczkom studiów- Uli Wiszowatej i Agnieszce Oleksyn-Wajdzie- na doborze światowej klasy kadry. Do grona wykładowców dołączyli m.in. Wojciech Gorzeń, Partner, Head of Pricing & Sales Excellence w Movens Capital Szwajcaria, Nicola Lamacchia– dyrektor ds. HR w Berluti w Mediolanie. Nie zabrakło też polskich ikon, które wyznaczają rytm w branży a wśród nich, m.in. Hanna Rydlewska, Dyrektor ds. Digital w „Vogue Polska”Michał Zaczyński– dziennikarz, Agnieszka Smektała, niegdyś dyrektor marketingu w LVMH – Moët Hennessy Louis Vuitton a dziś konsultant w biznesie, Agnieszka Gniotek, historyk i krytyk sztuki a także Alexandra Kazimierski– związana ze strategicznym doradztwem dla międzynarodowych organizacji w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi. A także Rafał Reif, Szef działu mody i handlu detalicznego w firmie doradczej Accenture. To jeszcze nie wszystko. Listę wykładowców będziemy ujawniać do końca sierpnia.

PROGRAM

WPROWADZENIE DO SEKTORA DÓBR LUKSUSOWYCH

  • Retail 
  • Fashion, beauty oraz biżuteria
  • Galerie sztuki
  • Moto
  • HoReCa (Hotel, Restaurant, Catering/Café)
  • Alkohole
  • MICE (meeting, incentive, conferences, exhibitions)
  • Healthcare
  • Sport i leisure
  • Sektor dóbr luksusowych w świetle badań rynku
  • Sektor dóbr luksusowych globalnie i lokalnie
  • Cross business w sektorze dóbr luksusowych

PROWADZENIE BIZNESU I ZARZĄDZANIE W SEKTORZE DÓBR LUKSUSOWYCH

  • Tworzenie marki premium od podstaw – strategia biznesowa
  • Skuteczna sprzedaż
  • Digital/e-commerce w sektorze dóbr luksusowych czyli jak sprzedawać dobra luksusowe online (własny sklep, marketplace, sklepy multibrandowe)
  • Nowe technologie w sektorze dóbr luksusowych
  • Zasoby ludzkie w sektorze dóbr luksusowych – rekrutacja, budowanie zespołu, oraz tworzenie ambasadorów marki wśród członków organizacji
  • Polityka cenowa – premium vs. luksus
  • Kupiectwo
  • Współpraca z multibrandami modowymi
  • Kształtowanie dystrybucji produktów luksusowych
  • Streetwear kształtujący generację Z
  • Mindfulness w luksusie 

 BRANŻA DÓBR LUKSUSOWYCH W ŚWIETLE PRAWA

  • Ochrona twórczości, wzornictwa, renomy, wizerunku oraz pozycji rynkowej przedsiębiorstwa i jego percepcji przez odbiorców 
  • Umowy – „must have” 
  • Dobra osobiste oraz RODO
  • Elementy prawa pracy oraz twórczości pracowniczej
  • E-commerce w świetle prawa
  • Promocja i reklama w świetle prawa
  • Konsument w sektorze dóbr luksusowych
  • Aspekty prawne oraz podatkowe prowadzenia spółki

 KOMUNIKACJA W SEKTORZE DÓBR LUKSUSOWYCH

  • Społeczne i psychologiczne uwarunkowania zachowań konsumenta premium
  • Trendy w sektorze dóbr luksusowych
  • Storytelling i tworzenie love brandu
  • Komunikacja luksusu
  • Praca z mediami – jak kreować profesjonalne materiały wizualne i jak uzyskiwać publikacje
  • VM czyli ekspozycja produktów luksusowych
  • PR w sektorze dóbr luksusowych
  • Obsługa klienta premium
  • Sztuka prezentacji w branży dóbr luksusowych
  • Szczęście w pracy – czyli jak klient i pracownik zostaje fanem marki
  • Zrównoważony rozwój w sektorze dóbr luksusowych

Egzamin dyplomowy

JAK APLIKOWAĆ?

Rekrutacja trwa do końca września. Wszelkie szczegóły programu znajdziecie TUTAJ.

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES